Jump to content

Finnes det motoralarmer for alarmløse paneler?


FENRIKSEN

Recommended Posts

Etter at jeg nesten kjørte i stykker maskinen i helgen (ferskvannpumpen vandret heden, men jeg oppdaget heldigvis at maskinen var gloende varm FØR det ble skader) lurer jeg sterkt på om det finnes motoralarmer som kan kobles på inn på eksisterende, gamle anlegg. Altså en boks som kobles (i serie, eller mot jord) til givermålerenes kabler, med justerbart "innslag", én for temp, én for olje. Lading er greitt, det bør gå å kjøre en buzzer i serie på ladelampen, skulle jeg tro.

 

Har googlet litt uten hell. Noen tips, der ute?

 

mvh

jan

Redigert av FENRIKSEN (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg byttet giverne på motoren min i vinter, med en type som har utgang for både alarm og indikator (2 separate pinner). Alarmen går ved <0,3 Bar oljetrykk og >95'C kjølevann-temp. Ser ut til å fungere svært bra.

 

Hva slags motor er det snakk om forresten?

Link to post
Share on other sites

Det er en Ford Sabb Sabb 1978, modell f6 363T.

2704T, heter den vel på Fordsk. 5,9L, 130 hk - og altså helt uten lyd på panelet :-(

 

Men siden alt det originale funker ser jeg bare etter en måte å smite inn en liten alarm på.

 

jan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...