Jump to content

Noen tips for opplakking av detaljstripe skibsplast 18ft?

MetZ

Recommended Posts

Hei..

Går med planer om å lakke opp den røde stripen rundt båten da den har sett sine bedre dager.

http://www.skibsplast.no/index.php?m=model...d=51&meny=5

Klarlakken over stort sett hele var rimelig ødelagt, har pusset den bort med relativt fint pussepapir, og den har blitt "mattet" ned kan man si ;)

Noen som har noen tips om hvordan kjeg skal få tilbake glansen? Gjerne med fremgangsmåte om det er noen som har gjort lignende tidligere.

mvh!

-Tom-

SÅH.. etter masse søking og lesing så har jeg endelig kommet igang ;p

Mattet ned stripen med 320 (tror jeg det var) papir. Vasket, tørket og rengjort med aceton.

Kjøpt 2-komponent topcoat på Biltema, samt skumgummi rulle på Clas Ohlson.

Har rullet på første laget, og det ble 99% bra. Må vel ha ett lag til regner jeg med, men når kan jeg legge på lag nummer 2? Trenger den lang herdetid? Må jeg pusse over før jeg legger neste lag? Har lest ett sted at på trebåter må man pusse mellom lagene, men gjelder dette for plastbåter også?

Når jeg er helt ferdig blir det 2000 vann-puss og polering, da må det vel bli bra!?!?

mvh!

-Tom-

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...