Jump to content

Vær klar i hodet! - Kampanje for edru båtførere.

Seilaren

Recommended Posts

Nei, med tanke på at du ikke har båt ser ikke jeg heller noe problem der :rolleyes::lol:

Det er meget mulig du mener en Askeladden 16 ikke er båt, men jeg er dessverre ikke enig

med deg denne gangen heller..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hvor stor skal en båt være for at det er en båt da i følge dine meninger? 16 fot er for lite skjønner jeg.. for at det skal regnes som båt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Nei, men det bør du da heller ikke skjønne. Noen spørsmål i livet må en finne seg i å bli værende med, uten å forstå hvordan eller hvorfor. Du berører helt eksistensielle sider ved det å leve her.

Å løfte alkoholbruk og alkoholbruk ved føring av båt opp på dette nivået gjør at noen og enhver bør se seg selv i speilet og stille seg noen viktige spørsmål.

Promillegrensen skulle vært opp imot toppfart er min mening.

Altså stor fart=lav promille.

Og med lav fart kunne en hatt litt mere..

Når jeg freser rundt med båten min har jeg ikke noe ledig hand til børst av noe slag..

Det blir ei på gassen, den med dødmanssnora på. Og ei på ratte.

Men senker jeg et par tusen rpm kan jeg sleppe gassen og betjene lyd og lys.

Passer ikke med alkohol fordet.

Men når jeg har kjørt snekke er det kos med ei (eller flere) kald(e) øl.

Hvor mange øl tåler en på 0.8 grensa? Noen som har prøvd promillemåleren?

"Fikk" denna http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=431220 i posten idag så jeg får litt feeling etter hvert..

Altså på antall øl over hvor lang tid imot 0.8 grensa..

Suzumar idag 09:11

"Jo, en kan alltids sette ting opp mot hverandre. På den måten kan en egentlig retferdiggjøre det meste, men det gjør ikke ting noe bedre, gjør det vel?"

Vi er vel ingen perfekte! og når vi bedriver ulike fritidsaktiviteter så er det å ligge å kjenne på grensene en del av opplevelsen. En kan altids bebreide at en i ubetenksomhet utsetter andre for fare.

Det er godt at noen sier i fra når en ser at andre står i fare for å skade utenforstående med sin tankeløse aktivitet. Men jeg tror nok de fleste av oss har noen grenser vi passer bedre på en andre, men ikke alle på samme felt.

Så Suzimar kan det ikke tenkes at du bedriver en eller annen fritidsaktivitet som kan påføre andre skade uten at du vil ta konsekvensen dette er ved å la aktiviteten være? Det er stadig en vurdering av risiko kontra nytte/behag :flag:

Aileen ll

tufff: Nei det vil jeg ikke, du skjønner nok mer enn du gir uttrykk for :-)

aileenll: Hva jeg gjør eller ikke gjør angår da ikke saken. Som nevnt, ved å sette ting opp mot hverandre kan en få ganske mye til å se greit ut.

Men jeg har da fått en del svar og forstår begrunnelsen for adferden.

Min spådom er at innen fem år vil denne adferden både være ulovlig og ikke minst sosialt uakseptert. Nyt det så lenge dere kan folkens :-)

Det var bare det at jeg ikke visste at du hadde den... :rolleyes:

Den har vært nevnt i en og annen tråd her på forumet, er 73 modell Askeladden med 25hk Suzuki som ligger i naustet i Mølstrevåg akkurat nå..

OK! Det har jeg ikke fått med meg. Jeg husker at du var på leting etter en snekke til å ha i Mølstrevåg, men at du endte opp med en Askeladden må ha gått meg hus forbi.. Det er en klassiker av en hyttebåt du har fått deg der. Jeg fikk av og til låne en slik i ungdommen, men den var utstyrt med en 9,9hk. Hvit og orange med kalesje og vindskjerm plassert veldig langt fremme. Syntes den gikk bra den gang, men med 25hk er det nok en helt annen opplevelse...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...