Jump to content

Varme i Fjord 27 med bensinmotor


bladfyken

Recommended Posts

Hei

 

Har akkurat kjøpt en Fjord 27, 1977 modell med bensinmotor, VP BB170. Mer eller mindre strøken båt som kun har hatt en eier siden den var ny. Satt inn "ny" motor i 2006, samme som orginalmotor.

 

Eneste jeg savner i båten er varme og varmtvann. Men spørsmålet er hva slags løsning man skal gå for. Er det noen som har erfaring med dette fra denne type båt/motor.

 

Vennlig hilsen "bladfyken" :-)

Link to post
Share on other sites

Velkommen til BP. Mener du kan gå for både diesel og parafin / lampeolje varmer. Separat tank må du ha uansett så lenge du har bensinmotor. Wallas, Eber ,Webasto er vel anerkjente merker. I tillegg er det vel mulig å legge opp varmt vann og defroster varme fra motorens kjølevann hvis den er ferskvanns kjølt.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Glemte å skrive det, motoren er saltvannskjølt. Noe som jo skaper noen utfordringer. Men har sett eberspacher har en løsning med bensinvarmer som kanskje kan være en ide. Det er en varmer som jeg da igjen kan koble en bereder til. Men da er jeg jo igjen avhengig av radiatorer....

 

Så tar gjerne imot flere tips og gode ideer:-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...