Astrix Startet 5.Juni.2009 Del på Facebook Startet 5.Juni.2009 Ja jeg er litt sein med vårpussen ,menmen. Holder på å vaske båten og oppdager at fenderlisten er løs, samt at det kommer en god del skitt ut når jeg spyler nedi. Der ikke slik at den er litt løs her og der ,,men gjennomgående løs. Virker nesten som om listen er blitt for stor . Noen som har tips hvordan jeg fikser dette . Kan det komme vann inn i båten ?? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Fenderliste har løsnet . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Ingen som har vært borti dette her før ?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 At det legger seg skitt bak fenderlisten er uunngåelig. Om listen er litt slapp har det heller ingen betydning for tettheten til skroget. Hvis listen har skrudde ender/skjøter lar det seg gjøre å kappe bort en bit og stramme den, men det er en viss fare for at den må helt av og kokes på ny til den er god og myk før remontering. En del arbeid, og man bør være 3-4 mann for å få gjort jobben kjapt nok (dvs før listen kjølner). Så du må nesten vurdere selv om det er så ille at jobben må gjøres, eller om det går an å leve med.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Astrix Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 Kan jeg ta å fuge listen med noe fugemasse som er elastisk ?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 Hvorfor vil du gjøre det? Fenderlisten skal jo ikke sitte fast?? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
rover Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 Fenderlisten er mest "kosmetikk", og beskyttelse. Den tetter ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 (redigert) Har Askeladden 535 - min fenderlist er og slik. Har alltid vært slik - kan trekke den 2-3 mm ut. Ikke noe prob. Det er bare sånn det er . Redigert 9.Juni.2009 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 4.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2009 på min kan jeg trekke listen ut ca 3-4 cm , altså ikke fint Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 Mokke drikke styrkedrikk før du drar i fenderlisten Astrix..!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Har ikke samme båttype men kan trekke min fenderlist ut ca 3-4 cm. Men normalt så sitter den fint, Det er bare når jeg trekker i den at den virker løs. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.