Jump to content

Askeladden 705, fenderlisten sitter løst rundt hele båten

Astrix

Recommended Posts

Ja jeg er litt sein med vårpussen ,menmen.

Holder på å vaske båten og oppdager at fenderlisten er løs, samt at det kommer en god del skitt ut når jeg spyler nedi.

Der ikke slik at den er litt løs her og der ,,men gjennomgående løs.

Virker nesten som om listen er blitt for stor .

Noen som har tips hvordan jeg fikser dette .

Kan det komme vann inn i båten ??

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Fenderliste har løsnet . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

At det legger seg skitt bak fenderlisten er uunngåelig. Om listen er litt slapp har det heller ingen betydning for tettheten til skroget. Hvis listen har skrudde ender/skjøter lar det seg gjøre å kappe bort en bit og stramme den, men det er en viss fare for at den må helt av og kokes på ny til den er god og myk før remontering. En del arbeid, og man bør være 3-4 mann for å få gjort jobben kjapt nok (dvs før listen kjølner). Så du må nesten vurdere selv om det er så ille at jobben må gjøres, eller om det går an å leve med....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...