Jump to content

Plassering av ballast i Herwa 15 sport

argghhh

Recommended Posts

Hei alle sammen .

Jeg har en Herwa 15 Sport med en 65 hk Suzuki motor og en 4 hk Mariner dorge motor på .

Jeg har akkurat kjøpt båten og la med en gang merke til at båten virker veldig baktung . Ved fart så legger bare båten seg over på siden og fortsetter rett frem når jeg svinger . Det er montert noen enorme trimplan som sitter festet på motoren og jeg tror de er med på og ødelegge svingegenskapene ved fart . Ved lavere fart så er det ikke så veldig mye bedre og det ødelegger mye av gleden ved og ha båt når man gruer seg til og legge til på grunn av elendige svingegenskaper . Hekken ligger ganske mye lavere en baugen og jeg lurer på om båten vil få litt bedre egenskaper ved og få tynget ned båten i front så den ligger mer rett i vannet ? Trimplanet på motoren er historie og jeg har kjøpt andre som skal settes på båten .

11042009101.jpg

Hei,

hadde samme båt med 55 HK Evinrude for mange år siden men ingen av de problemene du nevner. Hvor er tank og batteri plassert? Mener å huske at jeg hadde en tank 24 l på hver side. Fjern alt som ikke skal være på undervannshuset ekstra finner eller lignende. Hvis du tar av dorgemotoren får du redusert vekten bak, er den montert på styrbord side? Har du sjekket at du får fullt utslag på styringen?

Hei.

Tanker og batteriet er plassert bak i båten . jeg har 2 22l tanker i båten . en på hver side av båten . Dorgemotoren sitter montert på babord side og fungerer både som dorgemotor og backupmotor . Suzuki motoren er en 1988 modell og jeg har ikke hatt den lenge nok til at jeg stoler på den 100% , så backupmotoren blir sittende . Hender den er litt tungstartet.

Kan mer vekt plassert foran i båten hjelpe da jeg får trykt baugen/kjølen mer ned i vannet . Kan feilplassering av motoren være den skyldige her ? Er motor for stor/ tung til denne båten .

Har forsøkt og finne en god manual med tanke på plassering av motoren men har ikke funnet noen . Skal kavitasjonsplaten ligge jevnt med bunnen av båten ?

Jeg skal snart ha båten opp for og sjekke dette og montere smarttabs og sette på en hekksvinger .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...