Sjømann-22 Startet 6.Juni.2009 Del på Facebook Startet 6.Juni.2009 Heisann. er det mulig å bruke hobbyplater til tofter? blir malt med Topcoat. Har dette liggende, så det er derfor jeg spør. Tenkt jeg kunne slippe å kjøpe noe nytt. Har en gammel fiskekum i båten, som jeg kunne tenkt meg å ha som oppbevaringsrom. Mvh Sjømann-22 Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 hobbyplate i furu fungerer dårlig i båt,den vrir seg veldig fort pga fuktighet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Var redd for det.. Da må jeg nok ut å handle litt Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Eneste treverk som holder er vel brun forskalingsfinér. Eller massivt tre, de gamle with-jollene hadde massive mahogny tofter. Fint om du følger reglene og oppgir produktnavn (i dette tilfelle båttype) når du starter emner. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Skulle gjerne gitt deg båttypen, hadde jeg bare visst det selv. Er en gammel 14fot glassfiberjolle.. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 ok, da skriver man bare ukjent type Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Den skal jeg huske på Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Flott. Virker kanskje rart, men da slipper man å spørre om hvilken båttype det er. Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 (redigert) På min 10 fot Silver Viking brukte jeg 2 trykkimpregnerte bord (fordi jeg hadde de liggende) med dim ca 20 x 150 mm, limte disse sammen, pusset godt (uhøvlet) og satte godt inn med Benarolje. Fikk en fin tofte på 20 x 300 mm som har holdt i ca 15 år. Du bør sikkert ha en noe tykkere plank.... Redigert 6.Juni.2009 av knut1955 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 hobbyplate i furu fungerer dårlig i båt Hobbyplate i båt fungerer godt det. Du må bare passe på at den er godt behandlet med noe bra "stoff" ; olje + lakk eller flere lag med toppcoat. Det springende punktet er om limet holder i fuktig miljø. (Hvis det holder , vil ikke hobbyplater vri ser noe mer enn hel furu, heller tvert imot.) Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Dette høres bra ut! Har både hobbyplater og trykkimpregnert plank, så kan kanskje prøve begge variantene. topcoat har jeg nok av, så hvis jeg legger på godt med det, så holder det vel noen år.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.