Julsen Startet 6.Juni.2009 Del på Facebook Startet 6.Juni.2009 Hei. Har en KAD 43 med VP drev, til min store overaskelse har tilten sluttet å fungere. Tilten har fungert utmerket fram til nå, men nå er det helt dødtm (ingen tegn til lyd når jeg trykker). Ingen ting skjer når jeg trykker, ser imidlertid idikasjon på stilling i LCD display. Noen som har tips om feilsøking eller erfaringer fra samme feilen? Sitér dette innlegget Skarpnes 30 Scand Baltic 29 Princess V39 Link to post
nives Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 (redigert) Start med det enkle. Er sikring til pumpa gått? Kommer det strøm frem til pumpa når du trykker på brytere.`? ( løse irrete kontakter? Har du multimeter kan du måle)) Er d et olje i pumpebeholder. Sjangsen er stor for at feilen er lokalisert når du har skjekket dette. Redigert 6.Juni.2009 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
edo Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 (redigert) Har du en Baltic med drev??? Dersom det er helt dødt sjekk sikringen til drevet. Redigert 6.Juni.2009 av edo (see edit history) Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Julsen Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Hei takk for svarene. Skal lete etter sikringen,,, men det lyser jo i LCD innstrument (jeg er helt blank på denne båten da den er ny for meg). Drevet sitter på en Princess v39, Balticen er solgt :) Sitér dette innlegget Skarpnes 30 Scand Baltic 29 Princess V39 Link to post
Xlnt Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Jeg hadde akkurat samme problem som deg i våres, viste seg å være flere steder med dårlig kontakt, på min var det dårlig kontakt på relene til tiltinstrumentet, og på relene som sitter ved pumpen. Smør opp alle kontakter så funker det nok igjen, det irrer i løpet av vinteren. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Julsen Svart 22.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2009 Ja da er drevet i gang igjen, feilen lå i mangel på strømtilførsel til styrereleer. Dårlig kontakt/irret ved tilkoblingspunkt på toppen av den ene motoren VP KAD 43. Da kan go`været komme. Sitér dette innlegget Skarpnes 30 Scand Baltic 29 Princess V39 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.