Jump to content

Vaske/impregnere kalesje på båten!


Jazzmatazz

Recommended Posts

Har lest meg gjennom mange tråder her på BP angående dette emnet.

 

Jeg har dessverre ikke badekar med Biotex til rådighet, så tenkte å vaske kalesjen ordentlig stående på båten.

Har kommet fram til at jeg skal vaske den både innvendig og utvendig med grønnsåpe, dette påføres og vaskes med svamp. Må kalesje være helt tørr før man påfører impregnering?

 

Impregnering skal rullepåføres, noen innvendinger om både innvendig og utvendig? Tenkte kun utvendig.

Små rift og sømmer skal det trekkes stearin over, altså gni et lys fram og tilbake.

Lampeolje skal påføres med bomull på plastrutene etter vask for å få bort evt rester fra impregnering og gammel skit.

 

Noe annet?

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg har pleid å legge ut en stor plastikk i hagen, lagt kalesjen oppe på plastikken. Da kan du med svamp eller børste komme til over alt på kalesjen. Også så enkelt å spyle ren etterpå. Når det gjelder impregnering har jeg vanligvis gjort dette kun på utsiden. Påført med kalesjen montert på båten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...