origo Startet 7.Juni.2009 Del på Facebook Startet 7.Juni.2009 Jeg har fått en durelyd i tv i båten. Slår jeg lysdimmer av , forsvinner duringen. Den kommer fra riks tv boksen, da duringen forsvinner når jeg skrur den av . Noen som har tips til dette problemet? Kort sagt så må jeg slå av lysene for og bli kvitt durelyden mens vi ser tv Takker for tips. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Har samme problem + at ved bruk av mobiltelefon kutter boksen. Vurderer å montere en støydemper på lysdemperen... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SeaRaymond Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Interressant, jeg har også dette, men trodde det var fordi jeg ikke brukte coaxkabelen med støydemping som fulgte med 12 volt settet, fikk aldri bilde med denne og bruker scart, har også spotter med dimmer som bruker å stå på, så ulyden forsvinner om jeg tar av dimmeren, dette skal prøves, og ja hvis er tilfellet, henger jeg meg på her for en løsning, kan være greit med litt lys selv om tv står på Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Jeg har dimmer men led lys og dimmer beregnet for led - har ikke noe durelyd kan det være forskjell på dimmerne Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
BMP Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Stortset envær moderne dimmer er en støysender i sin enkleste form. Det dimmeren gjør er og klippe opp 12V en i pulser med så høy frekvens at øyet ikke reagerer på det såkalt puls brede modulering PWM. Når dette gjøres får man støy med den samme frekvensen som spenningen klipes med samt alle overharmoniske. Mye av denne støyen kan selvsagt fjernes med at det bygges inn støyfiltre i dimmeren men det vil jo koste noe og båtfolk skal jo altid ha ting veldig billig så da droppes disse. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Båtfolk skal ha alt veldig billig? Den var god, da hadde vel ingen hatt båt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.