Jump to content

Færderseilas tråden

Enzo

Recommended Posts

Da er det vel på tide med en færdeseilas tråd , hvor mange båter fra BP er det som skal være med ?

Vi skal seile min båt og starter 1230 Fredag , andre ?

Dropper færderen i år

Birger Knutsen og Katrine Støen har deltatt i Færdern så mange ganger at de ikke helt har tellingen. Men i år har de valgt å stå over. Grunnen er at deres Scanmar 33 sannsynligvis ikke rekker ut av Drøbaksund før vinden gir seg.

Sirius stiller i TUR2, start kl. 14:30

Stemmer prognosene blir det nordavind, det er alltid gøy, det er drittkjedelig å ligge stille eller ankre på 60 m.

Både yr, UK metn office og US met. serv. er enige. Det vil ligge et lavtrykk øst for oss på fredag og det vil vind i den nordlige kvadranten. Men dette er prognoser flere dager fram og de er høyst usikre.

Ole

Ole
S/Y Algol

Svart (redigert)
Skal starte kl. 13.40 og satser på å ta dere igjen før Bolærne... :lol:

http://www.kns.no/filestore/Dokumenter_doc...31428klasse.pdf

Hvilken båt er det du skal være med på da ? Kjetil i wasaen ?

Nå er det ikke umulig at dere tar oss igjen men da er det pågrunn av at vi driver bakover fordi ankeret ikke rekker ned til bunnen

Redigert av Enzo (see edit history)
Svart (redigert)

Aldri seilt færderen før så det blir jo spennende å se hva vi klarer å prestere , tar dere oss igjen så har vi dreti på draget det er sikkert men man vet jo aldri , ligger vi på feil plass og vinden dør så kan jo veldig mye triste greier skje men vi er ikke gode nok til å bli irritert over egne feil enda så det blir som det blir og vi dør ikke av skam om det skulle gå på rett på donken

Redigert av Enzo (see edit history)

Jeg ville forsøkt å ta kontakt med Herbern marina på forhånd, det kan hende de klarer..

Jeg vet at enkelte flykter fra havna den natta.

Men jo tidligere dere er fremme, jo mer sannsynlig er det å få plass.

PS: Regn med et helvetes bråk hele natta.

Ellers, det kan være en ide å sjekke med Revierhavnen båtforening..

Det kan hende gjesteplassene foran kroa på hovedøya er ledige for alt jeg vet..

Ellers har også alle båtforeningene stort sett noen gjesteplasser..

Skal du seile Wasa 55? Tar vel hele indre Oslofjord på tre krysslegg da?

Hehe, ja vi håper på motvind hele veien :yesnod:

Nå må vi bare få toppen til motoren levert i morra, ellers begynner det å bli knapt med tid å rekke starten...

Vet ikke om vi får lov til å starte uten fungerende motor?

.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...