Enzo Startet 8.Juni.2009 Del på Facebook Startet 8.Juni.2009 Da er det vel på tide med en færdeseilas tråd , hvor mange båter fra BP er det som skal være med ? Vi skal seile min båt og starter 1230 Fredag , andre ? Dropper færderen i år Birger Knutsen og Katrine Støen har deltatt i Færdern så mange ganger at de ikke helt har tellingen. Men i år har de valgt å stå over. Grunnen er at deres Scanmar 33 sannsynligvis ikke rekker ut av Drøbaksund før vinden gir seg. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Får ikke stillt med egen båt i år, men skal seile mannskap. Gleder meg veldig! Skal starte kl. 13.40 og satser på å ta dere igjen før Bolærne... Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
olews Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Sirius stiller i TUR2, start kl. 14:30 Stemmer prognosene blir det nordavind, det er alltid gøy, det er drittkjedelig å ligge stille eller ankre på 60 m. Både yr, UK metn office og US met. serv. er enige. Det vil ligge et lavtrykk øst for oss på fredag og det vil vind i den nordlige kvadranten. Men dette er prognoser flere dager fram og de er høyst usikre. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
jandrea Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Har noen følere ute for å stille som manskap. Min båt er ikke helt up to date i forhold til sikkerhetsforskriften for regattaen. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Enzo Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 (redigert) Skal starte kl. 13.40 og satser på å ta dere igjen før Bolærne... http://www.kns.no/filestore/Dokumenter_doc...31428klasse.pdf Hvilken båt er det du skal være med på da ? Kjetil i wasaen ? Nå er det ikke umulig at dere tar oss igjen men da er det pågrunn av at vi driver bakover fordi ankeret ikke rekker ned til bunnen Redigert 8.Juni.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Skal være med Anders i TwoStaren. Dere må nok gjøre noen reale blemmer før vi greier å ta dere igjen! Du får sørge for å komme deg inn på grunnt vann dersom vinden dør ut og strømmen går i mot! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Enzo Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 (redigert) Aldri seilt færderen før så det blir jo spennende å se hva vi klarer å prestere , tar dere oss igjen så har vi dreti på draget det er sikkert men man vet jo aldri , ligger vi på feil plass og vinden dør så kan jo veldig mye triste greier skje men vi er ikke gode nok til å bli irritert over egne feil enda så det blir som det blir og vi dør ikke av skam om det skulle gå på rett på donken Redigert 8.Juni.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Utrolig moro åkkesom! Pleier bli en bra fest etterpå også! Lykke til til dere! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Allan E Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Jeg skal være mannskap i en Hanse 34. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Skal starte kl. 13.40 og satser på å ta dere igjen før Bolærne... Du må først ta igjen oss, vi starter 13.30... Hvis vi rekker å få båten sjøklar da.... Sitér dette innlegget . Link to post
NovaMalin Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 (redigert) Skal du seile Wasa 55? Tar vel hele indre Oslofjord på tre krysslegg da? Redigert 8.Juni.2009 av SuperNova (see edit history) Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Anonym Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Jeg starter klokken 1450 i TUR 4. Regner med å bryte et sted rundt Drøbak. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Vi seiler innover fjorden på torsdag ettermiddag , vet dere om det er en sjanse i hel@ette å få plass inne i Oslo natt til Fredag eller må man basere seg på å ligge i utehavn om natten ? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Jeg ville forsøkt å ta kontakt med Herbern marina på forhånd, det kan hende de klarer.. Jeg vet at enkelte flykter fra havna den natta. Men jo tidligere dere er fremme, jo mer sannsynlig er det å få plass. PS: Regn med et helvetes bråk hele natta. Ellers, det kan være en ide å sjekke med Revierhavnen båtforening.. Det kan hende gjesteplassene foran kroa på hovedøya er ledige for alt jeg vet.. Ellers har også alle båtforeningene stort sett noen gjesteplasser.. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Jeg har litt utestående motormekk med egen båt, men seiler med min fetters Sunwind 30 i LYS 1.13-1.14 med start 14.40. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 De aller fleste får plass på Herbern. Har ikke hørt om noen som ikke får. Stille å rolig da folk flest tar festen etter seilasen. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Skal du seile Wasa 55? Tar vel hele indre Oslofjord på tre krysslegg da? Hehe, ja vi håper på motvind hele veien Nå må vi bare få toppen til motoren levert i morra, ellers begynner det å bli knapt med tid å rekke starten... Vet ikke om vi får lov til å starte uten fungerende motor? Sitér dette innlegget . Link to post
ulysses Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Hvis yr.no får rett, kan det se ut som om det blir spinnaker hele veien ned til runding, i hvertfall fra Slemmestad. Er glad jeg ikke seiler lys u/spinn Blir spennende å se hvordan de store båtene i klassen (LYS 1.19-1.21) gjør det, ift de små med spinnaker og lette vinder. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Det er klart det blir Færderen i år også. LYS 1,33-1,37 med start kl 13.00 Satser på finvær og skikkelig vind... Blir spennende i år, se hvordan vi klarer oss med spinnaker..... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
blur Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 Blur startar 12:50 i LYS R36. Skall bli kul - som alltid! För er som vill ha inspiration, så har jag samlat alla taktiska tips jag har hittat här: http://www.blur.se/races/faerderseilasen/ Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 Da er toppen klar og det det blir febrilsk skruing på motoren for å komme oss tidligst mulig av gårde fra Arendal! Med litt flaks så blir det seilas på oss Sitér dette innlegget . Link to post
NovaMalin Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 Lykke til med skruinga! Håper å se dere i kjølvannet vårt til fredag! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
moosewine Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 Ja det blir spennende å se om vi klarer å holde dere bak oss! Sitér dette innlegget . Link to post
JoniZ Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 (redigert) Blir det enda et seilas hvor båtene står i stim rett utenfor vinduet mitt ? Redigert 9.Juni.2009 av JoniZ (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Jon Einar Link to post
NovaMalin Svart 9.Juni.2009 Del på Facebook Svart 9.Juni.2009 Ja det blir spennende å se om vi klarer å holde dere bak oss! Kommer selvsagt veldig an på vinden. I lite vind og unnavind har nok vi en fordel. Mye vind og kryss så toger dere i fra. Uansett blir det nok tøfft å hente dere inn! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.