Hennesy01 Startet 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2009 Eg lurte på hva høgt fribord bbetyr-eg er ganske blank når det gjeld båt utrykk.... Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Avstanden fra vannet og opp til rellingen/dekk på båten Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
orjack Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Det betyr rett og slett at det er mye båt (ripe) over vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Hennesy01 Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Har dette noe med stabiliteten til båten?jo høgere fribord jo mer stabil,eller tar jeg helt feil? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Nei, men jo lavere fribord jo viktigere er det at båten ikke krenger (sideveis stabilitet) for med lavt fribord vil den ta inn vann. Sitér dette innlegget Link to post
Hennesy01 Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Takker for opplysende svar. Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Høyt fribord er greit for å ikke få vann oppi ja, men samtidig blir det tyngre å løfte opp f.eks. et menneske av sjøen, siden dette mennesket må løftes høyere før det kan legges inn på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Og mere vindfang. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Og høyere tyngdepunkt Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Først og fremst betyr det at du faller lenger før du treffer vannet, og at det er mye vanskeligere å komme seg opp igjen med æren i behold... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.