Enes 44 Startet 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2009 http://www.strilen.no/nyheter/rakjoring-skadde-batar/ Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hva feiler disse folka? Håper virkelig de får fatt i tullingen å anmeldt ham/henne.. "Henlagt grunnet bevisets stilling" blir selvfølgelig eneste reaksjon fra "politiet" men han får i det minste beskjed om at denslags ikke er akseptabelt uansett hvem du er og hvilken båt du har. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
dorry gutten Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hva feiler disse folka? Håper virkelig de får fatt i tullingen å anmeldt ham/henne.. "Henlagt grunnet bevisets stilling" blir selvfølgelig eneste reaksjon fra "politiet" men han får i det minste beskjed om at denslags ikke er akseptabelt uansett hvem du er og hvilken båt du har. opplevde d samme hær i molde ...en stor storebro på 54 ft kjørte forbi i alt for stor fart og holt på å knuse båten min.....heldigvis lå jeg med bauen mot bølgene å så på lang vei hva som var på vei til å skje...så jeg gidde båten mer tau å gå på...men jeg har å masse kjentfolk i politiet og jeg fortalte om denne episoden til en av de....han fortalte at dem ser på slike episoder ganske strengt....og viss en har fotobevis blir slike saker belønnet med bøter og ikke henlakt.. jeg klarte og å oppsøke eieren av båten og fortelle om opplevelsen.....ikke for å kjefte og smelle men for å gjøre han oppmerksom på at det er ikke alle som har like god rå til dyre båter i milijon klassen ..så han tok det til etterrettning og sa unskyld.... men.....en skal og tenke på at slike båter kan faktisk gjøre større skader på å holde lav fart da dem er designet for å holde høy fart et eksempel ...molde komune spurte om råd fra politiet om fart i molde havnebaseng....og politiet svarte på hendvendelsen.....det ble til at komunestyret satt den grensen politiet mente var forsvarlig.....men mange jeg kjenner som er på politiets båt argus hær i molde sier det er feil fart pga akurat dette med hekkbølgene fra større båter...da dem lager større bølger ved 7 knopp enn med 15 f.eks.......men..alike vell er det kjennskapen til sin egen båt som er avgjørende og ikke minst om å ta hennsyn til andre båter og kai annlegg en skal pasere som er utrolig viktig synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Syntes det er trist at folk tar så lite hensyn. Det burde innføres "no wake" soner i Norge med fastsatte bøter + erstatning for eventuelle skader. Hva med å plassere ut noen av disse :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Er så irriterende når sånt skjer, håper vedkommende i princessen blir tatt.. Har selv vært med på å forskale på fjære sjø og en halvplaner kom forbi på full gass, vi måtte slippe alt vi hadde og løpe opp på tørt land... på toppen av det hele stod føreren av båten og så på at vi jobbet, og når vi gjorde tegn om at han måtte sakke med snudde han ryggen til... Enkelte skulle ikke hatt lov til å ha båt.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Hansi Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Trist at slikt skjer men dessverre viser det seg flere ganger i løpet av båtsesongen at eiere av svære båter på +40' ikke kjenner sin begrensning med å ta hensyn til andre. Tror de eier hele fjorden, mulig at de gjør det også, men kan da ta hensyn til omgivelsene for det. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Noen som vet hva reglene er når det er nyttefartøy (hurtigbåter m.m ) som forårsaker slike ting. ? Har nær kjennskap til båter som har vært cm fra stygge skader forårsaket av bølgene som kommer av hurtigbåt som sakker av før kaianløp , men ikke drar farten helt ned og da følger det STORE bølger ! Må de følge samme regelverk som andre ? eller gjelder egne regler for nyttetrafikk.? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Var ikke bra denne episoden og den er vel et stygt eksempel på det som har vært diskutert i disse to tidligere trådene nå i 2009: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=53889 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=53701 Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
dorry gutten Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Noen som vet hva reglene er når det er nyttefartøy (hurtigbåter m.m ) som forårsaker slike ting. ? Har nær kjennskap til båter som har vært cm fra stygge skader forårsaket av bølgene som kommer av hurtigbåt som sakker av før kaianløp , men ikke drar farten helt ned og da følger det STORE bølger ! Må de følge samme regelverk som andre ? eller gjelder egne regler for nyttetrafikk.? ut i fra det jeg tror og vet er dem underlagt dem samme reglene som oss alle andre bortsett fra viss det står om liv.....dvs redningskøyte.. politi og brannvesen hurtigbåten mellom molde-vestnes fikk på pukkelen for en stund siden da dem kjørte alt for fort inni holmene og i havnebasenget ..... men dette har bedret seg vesentlig....delvis pga at dem har fått bedre kjennskap til sin båt...pluss at dem har sikkert sett masse rart på turene sine Sitér dette innlegget Link to post
Hengekøye Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Hei :) Jeg er da godt kjent på plassen hvor det skjedde (Bor i området) og kan si godt at det ikke er første gang, Princesser som halv-planer og lager enorme bølger er overhode ikke kos da man prøver å fylle bensin på tanken som ikke er innnebygd, håper inderlig at denne personen blir tatt og får sin bot. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 (redigert) Var ikke bra denne episoden og den er vel et stygt eksempel på det som har vært diskutert i disse to tidligere trådene nå i 2009: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=53889 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=53701 det er forskjell på hvem som skriver/har innlegget alle prater om det alle banner over det alle engasjerer seg når sitt blir ødlagt mens jeg fks fikk mange greie beskjeder om alt fra å fløtte meg og at jeg måtte tåle det og noen skjønner enda ikke hvorfor noen har lyst på og kaste ting etc og selv har jeg hatt griseflaks 2 ganger dette har skjedd i elva hos oss som jeg har sett det/vært der tenk alle gangene det skjer jeg ikke er der han får i værste fall en liten bot som koster mindre en en av salongputene Redigert 10.Juni.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.