Jump to content

Ny (for meg) båt


svenk

Recommended Posts

Grattis...

En ny Sjømann "seiler" snart i Mjøsa. Håper du får den på vannet slik at du blir å treffe på Kapp helga den 26-27/6

 

Ser at overbygget på båten din er ulikt de Sjømenn som jeg har sett før. Er den laget slik oprinnelig, eller er dette overbygget noe som har kommet til senere ?

 

Hebbe.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Ser ut for meg som om det overbygget ikke er helt originalt. Det kommer ikke til å sitte på veldig lenge heller (skal rive det til høsten slik at jeg kan lage en løsning med kun vinduer - ikke faste vegger/dører) og sette på kallesje (få sydd).

 

Men i sommer kommer jeg til å ha det.

 

Helgetreffet på Kapp passer ikke for meg - jobber. Regner med at det kommer flere sjanser senere.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer! Ser du endte opp med den du henvendte deg til meg om. Nå er vi enda flere Sjømenn på baatplassen :yesnod:! Tøft! Neste gang nå så blir det Offisielt baatplassen treff for Sjømann 22! Det blir saker. Hvis vi godsnakket litt med Båtregisteret, kan vi kanskje få ut ei navneliste over alle på Mjøsa som har Sjømann. Hadde vært artig med et merketreff slik at vi kunne utvekslet tips og ideer.

Link to post
Share on other sites

...Batdilla lider ikke under våtedrømmer mere tror jeg?

:yesnod::flag:

 

Drømmer stadig vekk jeg. Både, våte, dyre, og mange andre varianter av drømmer. Den som sover, synder ikke. Dessuten er det mye billigere å bedrive båtaktiviteter i drømme, enn i virkeligheten.

Link to post
Share on other sites

Drømmes det om flybridge utgave av sjømann 22 :yesnod:

Dersom jeg ser noe slik kommer jeg til å ha problemer med å vite om jeg skal le eller gråte!  :flag:  :flag:

 

I det hele tatt at noen kan finne på å tenke en slik tanke er noe skremmende!  :lol::flag::cool:

 

Forresten, gratulerer med ny båt svenk!  :lol:

Link to post
Share on other sites

.....som om det overbygget ikke er helt originalt. Det kommer ikke til å sitte på veldig lenge heller (skal rive det til høsten slik at jeg kan lage en løsning med kun vinduer - ikke faste vegger/dører) og sette på kallesje (få sydd). ......

Ta først en sommer (grønn vinter?) med doghous'et som du har nå, du, så finner du fort ut at det kanskje ikke er så dum!

Hele siste året med Sjømannen min ønsket jeg meg "fast tak" over styreposisjonen, i steden for denne "hersens" kalesjen. det er mulig at nåværende overbygget ikke er så estetisk som du kansje ønsker, men praktisk er det i allefall! Det går jo an og "pynte" litt på det med teaklister, avrundinger, á la Bastard30000 og eventuell farger?

 

Dessuten mener jeg bestemt at Sjømann 22 også ble levert som "Sjark-versjon" - ikke helt ulik den du har? Å få sydd en "original-kalesje" til båten koster også en del lapper + vindskjermen i alu-profiler, ++++ det blir et regnestykke.......

 

Lykke til med Sjømann 22 - svenk!  Hvilken motor sitter i den, forresten?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke hukommelsen min svikter totalt (Igjen...), så er sjarkversjonen med i form av tegning i brosjyren for Sjømann som kan lastes ned fra Dokumentarkivet. (Medlemssider - Dokumentarkiv). Kunne godt tenkt meg en hardtop selv, men en kjapp vurdering av hvor mye arbeide det blir å få til noe pent gjør at det ikke engang kommer på tegnebrettet. Kommer litt ann på hva man vil ha båten til. Er det mange fisketurer med få personer i båten og ruskevær/kaldt, er nok bikkjehus saken. Er det derimot mer kombibruk, kanskje med en del personer i båten enkelte ganger, er vel kalesje å foretrekke framfor bikkjehus med et lite selvlensedekk. Fisket en del fra Sjømannen sent på høsten første året. Skikkelig surt og kaldt. Løste det ved å ha Eber'n på full guffe og fiske ut av dekksluka i kabinen. Ikke helt optimalt, men jeg ble ikke kald :yesnod:.

Link to post
Share on other sites

...... Fisket en del fra Sjømannen sent på høsten første året. Skikkelig surt og kaldt. Løste det ved å ha Eber'n på full guffeog fiske ut av dekksluka i kabinen . Ikke helt optimalt, men jeg ble ikke kald.

 :puke: Den skulle jeg sett! Sikkert et artig syn. Stod du nede under dekk og fisket gjennom dekksluken i overbygget?  :nonod: Du satset vel på å IKKE få fisk, da? Skulle likt å sett deg dra inn et snøre med 6 sprellende makrell på (kanskje litt vanskelig på Mjøsa.... :yesnod:) og få dem ombord, gjennom deksluken...... :lol:

 

Til svenk: Hvilken motor, hvilken motor, hvilken motor???

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Gratulerer! Ser du endte opp med den du henvendte deg til meg om. Nå er vi enda flere Sjømenn på baatplassen :smiley:! Tøft! Neste gang nå så blir det Offisielt baatplassen treff for Sjømann 22! Det blir saker. Hvis vi godsnakket litt med Båtregisteret, kan vi kanskje få ut ei navneliste over alle på Mjøsa som har Sjømann. Hadde vært artig med et merketreff slik at vi kunne utvekslet tips og ideer.

Offisielt Sjømanntreff hadde vært tøøøøøøøøft. Kunne jo ha åpnet for noen hangaronds, slik at vi kunne hatt noen beundrere med digre båter rundt oss...  :flag: :flag: :lol:

 

Tviler på om opplysninger fra båtregistret ville gis ut til et slikt formål, , men det er jo et forsøk verd.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...