Jump to content

Normal pris for service og montering av drev?

Kjetil Princess

Recommended Posts

Verksted som kan anbefales.

Framnes Maritime: Etter flere godord om Framnes Maritime her på forumet så har jeg benyttet Framnes til alt med vår forrige Joda 7900. De måtte kjøre 1,5 mil for å utføre service og reparasjonsarbeid, enten den lå på land hjemme eller vann. Har aldri blitt overrasket av større regninger enn hva som er fornuftig eller varslet på forhånd. Det er Framnes flinke til.

Nå ligger Bavariaen inne på Framnes Maritime og tro meg.... Jeg har fulgt med gullet vårt fra vi leverte den til vinterlagring og til dags dato. De er forsiktige, tar av seg på føttene når de går ombord, regnignene blir som avtalt og forventet. Om det er noe unormalt, så ringer "Gunnar" for den minste avvik og jeg får ta beslutningen før de utfører arbeidet. I vinter er jeg så lat at de gjør alt. Nøkkelferdig. :smiley:

Etter denne positive opplevelsen så blir det fortsatt Framnes Maritime til Vinterlagring/service og reprasjoner som måtte komme. Kan anbefales. Vet det ligger båter her fra store deler av østlandet, og det er nok ikke tilfeldig.

De er verksted som har service på kongeskipet, redningskøytene osv. Det borger vel for kvalitet vil jeg tro. :flag:

Per Harald

Redigert av Per Harald (see edit history)

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Tiltredes :yesnod: Framnæs Maritime er en profesjonell aktør som er meget ryddige og ikke minst hjelpsomme.

At de har service og alt annet være seg kongeskipet,Reddningselskapet,Kystverket,osv sier vel sitt. De tar stort som smått og har meget høy kompetanse på det de driver med..

Sist jeg hentet båt i uk så hadde jeg problemer med guttane i kjellærn.. dette var en søndag hvor jeg lå og duppa i Themsen. Ringte Framnæs og fikk hjelp over tlf slik at jeg kom meg videre :flag: bare og ta av seg hatten for hjelpsomheten, selv om jeg ikke er noen stor kunde i det hele tatt da jeg utfører alt selv være seg motorer og skrog.

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

68 GT:

Det heter vel frostfritt. Var en tur innom ved juletider for et erend, og var en tur ombord. Det var bitende kalt utendørs, men helt ok inne. De må nok fyre på litt sånn som det har vært i vinter for å holde det frostfritt. Allikevel taes ingen sjanser, så alt bli konservert og tømt og avløp spylt igjennom med frostveske. Veldig betryggende. :sleep:

Utrolig deilig i vinter å vite at alt er bare vel. Vi har vel mer enn middels av både kulde og snø. :yesnod:

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Saken er nå avslutter etter at jeg motvillig gikk med på og betale 2 000 kroner ekstra, så saken har kostet meg totalt 27 000.-

Jøsselandfor noen priser.Jeg hadde jo gladelig satt meg i bilen og kjørt inn til Oslo og utført jobben på stedet for under 10000,- inklusiv deler.

Ikke noe av det du nevner er noen tidkrevende jobb.Takker for at jeg bor på sørlandet.hehe

Ser for meg en mulig rask karriære forandring hær.

Verksted som kan anbefales.

Framnes Maritime:

!!! jaja... dette bekrefter vel det en normalt burde tenke om anbefalinger...

ENORMT stort sprik i opplevelse osv. normalt sett..

Det er viktig å skille litt mellom avdelingene tror jeg. Har selv en "sak" gående med FM siden de skulle reparere den etter en skade i 07.. vi skriver nå 2010 og båten er ikke kjørbar enda!! ( en laang og veldig kjedelig sak) Som IKKE er ferdig....

Dette er uten unntak slik jeg har hørt om dette verkstedet.. men for all del, de tjener jo masse penger og alle kan vel ikke la seg lure ukritisk?

Men: Guttene som driver opplag og kraning, Kjempeservice og utrolig hjelpsomme!!!!

Prisleie på drev service som trådstarter forespør, vet jeg ikke. men det jeg har sett priser i min sak er heller håreisene!

Ville bare komme med en liten motpol til den ukritiske rosen... kan fort bli dyrt uten å ta forbehold..

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

• 1 måned senere...

jeg skal nå vitne i retten mot Tim Wang om en likende sak som vi har selv. Og vi harkommet dit i vår klage at han endelig har svart, men utne å svar på noe som helst. Etter 1 år og 4 brev. Dvs at vi nå tar dette til forliksrådet. Vi kommer ikke til å gå med på svindel, og vil ta dette til retten om nødvendig.

takk til allle som har bidratt med prisoverslag etc. Skal brukes flittig for å synliggjøre hans gaffel fakturaer.

Kjetil Nord-Varhaug 

Princess V42

jeg skal nå vitne i retten mot Tim Wang om en likende sak som vi har selv. Og vi harkommet dit i vår klage at han endelig har svart, men utne å svar på noe som helst. Etter 1 år og 4 brev. Dvs at vi nå tar dette til forliksrådet. Vi kommer ikke til å gå med på svindel, og vil ta dette til retten om nødvendig.

takk til allle som har bidratt med prisoverslag etc. Skal brukes flittig for å synliggjøre hans gaffel fakturaer.

Kjetil Nord-Varhaug 

Princess V42

Hei . jeg byttet drevbelg på mitt dph drev i går og brukte 1,5 time på hele jobben . deriblant sjekket olje, byttet sinker ol. Første gang på DPH drev. Vill nok tru en erfaren mekaniker gjør det litt fortere.

:flag:

Bavaria 30 Sport 08 VP D6

Hjemmehavn " HIDRA"

Synes også prisene er vanvittige. Fikk pris i høst på nesten 40.000 for vinterkonservering samt av/på montering av drev + service på mine 2 KAD 300.

Jeg takket pent nei! Og her har jeg vel et poeng, som kunde er det vel opp til oss selv og på forhånd sørge for at vi vet den økonomiske konsekvensen av hva vi begir oss inn på, eller?

• 11 måneder senere...

Med to stk. D6 blir prisen ca. 40 000,-

Jeg betalte nå nettopp 21 430,- for service på motor og drev, inkl. demontering og lagring av drevet. Eneste i tillegg til standard service var bytte av plastchims til metall (1750,-).

Twininstallasjon gir neppe noe rabatt.

Ta servicen selv ! Kanskje lett å si, men det er faktisk ikke så store hokus pokus å demontere et drev. Selv ringte jeg Kristiansands Volvo forhandler da jeg kjøpte min første båt med drev og KAD 43. Ba om pris på service av motor og drev. Tenkte å få gjort dette av forhandler siden båten bare var et år. Jeg stoppet han i telefonen da han passerte 12000,- pluss mva. Da var han ikke ferdig med å ramse opp alt de gjorde med drevet. Jeg hadde båten i 7 år, og demonterte drevet to ganger i denne perioden. Jeg har båten hjemme, slik at det ikke var noe must å få av drevet med tanke på tyveri. Det jeg gjorde var å sjekke belger, samt om det var kommet vann i disse. Peilet også giroljen, men byttet som sagt bare denne to ganger på syv år. Motoren kan man ikke gjøre så mye med foruten å suge den tom for olje, samt bytte alle filter. Jeg forstår at verkstedene skal leve de også, og det er mulig de må ha så godt betalt for å dekke drift hele året, men jeg vil ikke være med å sponse dem. Jeg betaler heller ei verkstedsregning den gang jeg trenger det ! I mellomtiden sparer jeg 10-15.000,- pr. år på å ta service selv. Kan reparere mye for de pengene den gang noe virkelig går galt !

Svein H

Tillader mig at krydsposte denne fra en anden tråd:

Fuld service på 2xVP D6-310 og to drev: (olieskift, filter, remme, impellere, anoder, bælge, trykprøvning, mm mm (the full monty))foretaget af Ringens Varv (Marstrand):

Arbejdsløn: 10.000

Dele: 15.000

prisen i SEK og ex. moms.

Andy

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...