Kompismannen Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Når man sover observerer man ikke så mye Så sant som det er sagt... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Dere må gjerne ha det morro men dette er en sak fra virkeligheten hvor personer er blitt observert på stedet og frykten for at de skal komme tilbake i nattmørke er begrunnet. Det jeg søker er måter å bevise eventuelle handlinger... Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Er det bevoktet havn 24/7? Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Er det ikke bedre å unngå handlingene? Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Salt Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Dere må gjerne ha det morro men dette er en sak fra virkeligheten hvor personer er blitt observert på stedet og frykten for at de skal komme tilbake i nattmørke er begrunnet.Det jeg søker er måter å bevise eventuelle handlinger... Det var ikke meninga mi å ha det moro på din bekostning, men her endret forutsetningene seg undervegs i tråden. Vakthold i havna, tenker jeg. Det er vel forsikringsrabatt pga foreningsbåthavn med ordnet vakthold? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Honduras Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Er det mulig å koble opp ett webkamera i båten som sender konstant via W-lan e.l. slik at man får ett konstant dump til en server? Blir båten vandalisert/stjålet vil man kunne spole til slutten av filmen og bevise hvem det var. Alternativt betale beskyttelses-penger til HA. Da ligger vel båten nogenluden trygt, selv om det personlig ikke er en løsning jeg ønsker. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Forutsetningene har nok vert de samme men de har kansje ikke kommet godt nok frem. Havnen er ubevoktet men det finnes strøm på kaien så det skulle vel vere mulig å koble opp noe slags overvåking her. Hvordan kan slike beviser eventuellt brukes? Kansje det kommer en luring å fekter med noe personvern om disse kameraene, hva vet jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 I havna vår er det vaktordning hver natt fra mai til september, kommer det noen ned i havna etter kl 21,00 skal de først innom vaktbua og melde sin annkomst! Hvis de ikke gjør det blir de kontaktet av vaktene med spørsmål om hva de skal, Hvis de ikke kan svare blir de bortvist Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Hva med å ta en telefon til ledelsen i båthavna/foreningen. Ta iniativ til vaktrunder fra nå og en periode fremover. Om noen setter seg ned og ringer til medlemmene, setter opp en vaktliste så er man i gang. Akkurat det burde være greit å få til på et par-tre timer en ettermiddag. Vil vel tro de fleste i havna har egeninteresse i dette. Og stiller mange nok så slipper man jo lett unna. Jeg hadde greit stilt en natt, eller en halv, om jeg hadde båt der. NB, vær to på vakt ellers blir det fort kjedelig. Ha på refleksvester slik at dere ser "myndighetsaktige" ut. Varme klær, kaffe og skitprat ut i de små timer, kan være reint hyggelig det. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Skumle Russere i havn. Her gjelder det å låse påhengsen godt. De har tydeligvis gjort det stort på kjeltringstreker. Skumle Russere Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Holder akkurat på å koble opp en løsning på jobben (skal dokumentere et byggeprosjekt) , basert på Nuuo NVR 2040 og kameraet Axis Q1755 (tror jeg det var) Nuuo 2040 er en NAS-boks som tar opp video direkte fra webcam - virker som en genial boks til dette formålet. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Løsningen med kamera er interresant, det greieste hadde kansje vert å kombinere det med en nas- server som støtter slike kamera, da kunne man tatt opp ved hjelp av harddisk lagring. Har mani tillegg flomlys som slår seg på ved bevegelse kunne dette kansje vert nok til å jage fanten... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Skal ikke avskrive politiet helt selvfølgelig, har ikke mottatt brev om henleggelse enda.. /quote] Politiet kan du først avskrive når det er gått tre uker. Da får du nok et brev i posten om at saken er henlagt. Det gjorde jeg når tyven ( e ) skrudde ankervinsjen av båten. Plenty med fingeravtrykk og andre spor. Saken henlagt pga bevisets stilling. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 DEt aller raskeste er å sette opp skilt om at havna er overvåket og at det går nattevakt, så kan en bruke litt tid å finne rett løsning - skiltet er effektivt i seg selv Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.