Jump to content

Ford Mermaid 2715E


F.P.

Recommended Posts

Hei, og velkommen til Baatplassen!

 

Tviler i utgangspunktet på at motoren tåler ettermontering av turbo. Men det beste er kanskje å spørre Kings diesel om råd?

Gå inn på http://www.kingsdiesel.no og sjekk der. Det står mye om Ford-motorer, samt at du kan legge inn spørsmål der hvis du vil, evt ringe dem kanskje? Sjekk under FAQ.  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har selv en 2712 som er 4 syl. i samme utgave og har vært inne på samme tanken, men har slått det fra meg etter div. anbefalinger.

 

Noen sier at det er mulig å få noen hester mere ut av den, mens andre fraråder det.

Grunnen er blandt annet at toppen har for små porter for innsug og eksos, samt at

stemlene må dreies med får å øke volumet over stemplet .

det er et forhold mellom innsprøytet dieselmengde og luftmengde når den tenner

varmeveksleren er også for liten

 

2712 og 2715 er gammle industrimotorer som er marinisert og nesten uslitelige i sin orginale utgave, men å ta for mye effekt ut er ensbetydene med trøbbel

 

Neste generasjon av 2715 heter 2725 og er i utgangspunktet bygd for turbo og kan også ettermontere intercooler med noen modifikasjoner

 

Har iallfall valgt å ikke gjøre det, men ser etter en 2722 som kan påmonteres turbo.

 

Lykke til!

Kjell

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Ford Mermaid 2715E 6,22L er det noen som vet om denne motoren tåler turbo? Og hvordan monterer jeg en turbo.

Er dett den store rekke 6, 6,2 L - 2500 RPM og 120 HK ?? som er bygget pa "Dover" blokken?

 

Hvis det er , tror jeg ikke dan tåler en turbo... trodde det var en 5,8L versjon som tok turbo - 150 HK og Turbo + Mellomkjøler - 180HK ... noe senere 212 og videre.

 

Jeg hadde vel kanskje heller tenkt på å kjøpe en nyoverhalt maskin i steded for å prøve å trimme opp en eldre maskin...

 

http://www.clarendene-marine.co.uk/page4.html

 

mvh,

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...