Anoden Startet 11.Juni.2009 Del på Facebook Startet 11.Juni.2009 Fra tid til annen kan det lukte litt svidd clutch på båtslippen.... Tenkte jeg skulle høre med andre BP medlemmer hva slags "traktor" de bruker på slippen? Ble nettopp eier av en Landcruiser VX 90 med automat....jippi Den skal nok takle jobben greit på en glatt og bratt slipp! Her må jo noe ha gått fryktelig galt? Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
VO`n Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Gratulerer med ny bil! Ellers tror jeg kunnskaper går i takt med svidd clutch i mange tilfeller... Siden jeg også har en jolle som jeg ofte er ute å fisker i bruker jeg slippen ofte, utrolig mye rart en ser.... men øvelse gjør mester...! Sitér dette innlegget Link to post
vidarbre Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 (redigert) Gratulerer med Landcruiser! Kjører 1987-mod LJ73, ypperlig til båtoppsett uansett forhold, lavgir er et definitivt krav til en bruksbil. Redigert 11.Juni.2009 av vinni (see edit history) Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
VO`n Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Her må jo noe ha gått fryktelig galt? På Youtube er det mye slikt en kan se på, noe underholdene kan du si Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Gratulerer med ny bil! Takker! Gratulerer med Landcruiser! Takk takk For noen dekk! 35"? På Youtube er det mye slikt en kan se på, noe underholdene kan du si Ja de amerikanerne er gærne Man kan jo spørre seg selv om enkelte burde ha hatt lappen evnt eie bil.... Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
vidarbre Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 (redigert) Neida, 33x12,5x15, så trenger man bare fjærheving. Passer også bedre med utveksling, og er tunge nok å drive rundt. Garasje på NLCK-forumet finner du HER Redigert 11.Juni.2009 av vinni (see edit history) Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Brodern Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 (redigert) Har en Suburban. Har aldri problemer med å sette ut eller ta ut, uansett om det er slipp eller strand etc. Redigert 11.Juni.2009 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Hokky Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Brukte hiace 2wd til å sette ut båten, den slet litt med å komme opp igjen. Det blir hiace 4wd når båten skal opp igjen. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
yevensen Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Bruker Volvo V70 2WD. Holder til en 17 fots båt på bra betong slipp Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Honda CR-V 2007 Diesel. Drar lett opp bustern (sikkert opp mot 1100kg båt/motor/utstyr inkl. henger). For å unngå klutchlukt er det bare å være litt nøye, forsiktig men bestemt når man setter igang - holde turtallet over 1600 omdreininger mens man setter i gang, og unngå slure på cluthen mer enn 1-2 sekunder, før man drar båten opp i litt mer enn tomgangshastighet. Firhjulstrekken hjelper godt hvis det er fjære sjø og litt sleipt i slippen. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
VO`n Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 4 WD på Er CR-V`n din, alle 4 hjula inn med engang det slipper? Satt bom fast med CR-V (02 modell) på strand / grus utslipp med en 18 fotert, den slapp på 2 hjul, og da satt jeg der... de 2 andre ville ikke slå inn i det hele tatt... Fungert perfekt på vinterføre, da merker en fort at alle fungerer, men med mye vekt fungerte det svært dårlig... Fikk hjelp av en Patrol, lavserien på den dro både meg og båt opp... Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 (redigert) På sleipt underlag i slippen har jeg først og fremst merket 4wd ved at hele bilen gikk skrått sidelengs til vi var i gang, noe som indikerer at alle hjula var involvert i å dra bilen. Det at mange 4-hjulstrekkere som spinner ikke trekker på de hjulene som har feste, skyldes at det de ikke er diffbrems mellom hjulene. Når man kobler dette med et firhjulstrekksystem som ikke slår inn før noen hjul går fortere enn de andre, er det i enkelte situasjoner for sent. Problemet kan minkes ved at innslaget kommer tidligere. Men det eneste som eliminerer det er mulighet for å skru på firhjulstrekken manuelt, og da helst koblet med diffbrems eller andre system som sikrer at bilen får kraft på alle hjul selv om noen helt mangler feste. Grunnen til at biler blir solgt uten? Det funker faktisk rimelig bra i de fleste situasjoner uten også. Redigert 11.Juni.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Brynjar Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 1979 Chevy k5. 5.7 l bensiner med konstant 4x4.. Er relativt enkelt å dra båten opp... Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
eysteind Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 bruker traktor.... Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Jeg bruker SsangYong Rexton 270 Xdi med automat, ned i lavgir og den tusler opp nesten på tomgang Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Hengekøye Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Bruker Jeep Cherokee :) Fet farge, godt stelt og heavy motor :) Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 1991 Nissan Prairie 4x4. Sitér dette innlegget Link to post
Lakecaptain Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Volvo XC90 T6 Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 1971 Unimog 416. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Ribtjenester Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Blir litt tung og ta med fiestaen Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Vi bruker helst JEEP. Alt under to liter på mila er for pyser. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Da er jeg pyse Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Sånn er det med de fleste... Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Blir litt tung og ta med fiestaen Tja...aldri si aldri Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Vi bruker helst JEEP. Alt under to liter på mila er for pyser. Eller som Bjelleklang synger: "Bellona er et banneord og blyfri er for homser" Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.