Jump to content

Hva slags kjøretøy bruker du på båtslippen?


Anoden

Recommended Posts

Fra tid til annen kan det lukte litt svidd clutch på båtslippen.... :giggle:

 

Tenkte jeg skulle høre med andre BP medlemmer hva slags "traktor" de bruker på slippen?

 

Ble nettopp eier av en Landcruiser VX 90 med automat....jippi :flag: Den skal nok takle jobben greit på en glatt og bratt slipp!

 

 

Her må jo noe ha gått fryktelig galt? :nonod:

 

boat-launch_bob-bayer.jpg

logo_Ornvik.jpg

Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord.

Link to post
Gratulerer med ny bil!

Takker!

 

 

Gratulerer med Landcruiser!

Takk takk

 

For noen dekk! 35"?

 

 

På Youtube er det mye slikt en kan se på, noe underholdene kan du si :giggle:

Ja de amerikanerne er gærne :lol: Man kan jo spørre seg selv om enkelte burde ha hatt lappen evnt eie bil....

logo_Ornvik.jpg

Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord.

Link to post

Honda CR-V 2007 Diesel. Drar lett opp bustern (sikkert opp mot 1100kg båt/motor/utstyr inkl. henger). For å unngå klutchlukt er det bare å være litt nøye, forsiktig men bestemt når man setter igang - holde turtallet over 1600 omdreininger mens man setter i gang, og unngå slure på cluthen mer enn 1-2 sekunder, før man drar båten opp i litt mer enn tomgangshastighet. Firhjulstrekken hjelper godt hvis det er fjære sjø og litt sleipt i slippen.

Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Link to post

4 WD på Er CR-V`n din, alle 4 hjula inn med engang det slipper?

 

Satt bom fast med CR-V (02 modell) på strand / grus utslipp med en 18 fotert, den slapp på 2 hjul, og da satt jeg der... de 2 andre ville ikke slå inn i det hele tatt...

Fungert perfekt på vinterføre, da merker en fort at alle fungerer, men med mye vekt fungerte det svært dårlig...

 

Fikk hjelp av en Patrol, lavserien på den dro både meg og båt opp...

Link to post

På sleipt underlag i slippen har jeg først og fremst merket 4wd ved at hele bilen gikk skrått sidelengs til vi var i gang, noe som indikerer at alle hjula var involvert i å dra bilen.

 

Det at mange 4-hjulstrekkere som spinner ikke trekker på de hjulene som har feste, skyldes at det de ikke er diffbrems mellom hjulene. Når man kobler dette med et firhjulstrekksystem som ikke slår inn før noen hjul går fortere enn de andre, er det i enkelte situasjoner for sent. Problemet kan minkes ved at innslaget kommer tidligere. Men det eneste som eliminerer det er mulighet for å skru på firhjulstrekken manuelt, og da helst koblet med diffbrems eller andre system som sikrer at bilen får kraft på alle hjul selv om noen helt mangler feste.

 

Grunnen til at biler blir solgt uten? Det funker faktisk rimelig bra i de fleste situasjoner uten også.

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Link to post
Vi bruker helst JEEP. Alt under to liter på mila er for pyser.

 

Eller som Bjelleklang synger: "Bellona er et banneord og blyfri er for homser"


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

 

D1

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...