Jump to content

Turbo


F.P.

Recommended Posts

Jeg vet ikke, men jeg fikk det rådet engang jeg ville sette på turbo og ladluftkjøler på en MD40 jeg hadde, at jeg ikke burde gjøre det på en motor som hadde gått noen timer, fordi arbeidskarakteristikken på motoren ville bli endret betydelig, slik at slitasjen ble annderledes, og derved kunne føre til at motoren ville bryte sammen ganske raskt.  Jeg vet ikke hvorvidt dette stemmer, men jeg droppet modifiseringen.

 

Kanskje andre har erfaring med ombygging av gamle motorer??  Et veldig interessant tema.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...