Jump to content

Turbo


F.P.

Recommended Posts

Jeg vet ikke, men jeg fikk det rådet engang jeg ville sette på turbo og ladluftkjøler på en MD40 jeg hadde, at jeg ikke burde gjøre det på en motor som hadde gått noen timer, fordi arbeidskarakteristikken på motoren ville bli endret betydelig, slik at slitasjen ble annderledes, og derved kunne føre til at motoren ville bryte sammen ganske raskt.  Jeg vet ikke hvorvidt dette stemmer, men jeg droppet modifiseringen.

 

Kanskje andre har erfaring med ombygging av gamle motorer??  Et veldig interessant tema.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...