Jump to content

Heve båtkjøp? Forbanna lei av småfeil, hva sitter jeg igjen med?

Hengekøye

Recommended Posts

Gikk en liten tur ned i havnen og klarte å fikse rattet, dro til og vips funket det.

Ingen feil blir borte av seg selv slik :-) Her må det repareres hvis du ønsker å stole på båten..

Båten i seg selv er jo kul !

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Kan ikke helt se det helt store problemet her, noen frustrasjon helt klart.

Men ikke noe som er så alvorlig at kjøpes kan kreves hevet. I beste fall kan du kanskje få selger til å betale en service på motoren, og 200 kr til en plate til motoren.

Hadde det ikke styringen latt seg fikse i en håndvending kunne du kanskje bedt om at dette skulle blitt fikses av en fagmann.

Men hvis selger har opplyst om at det er "noen små ting som må fikses" kan du ikke regne med at selger betaler en døyt.

Lykke til videre

Skal ned å feste noen muttere, så skal få tatt noen bilder ;)

EDIT: Skal prøve å få sett mer på rattet, men da må jeg få tatt av selve rattet. Snakket med en kompis som sa at dette måtte du ha spesialverktøy til, altså noe med at mutteren i midten måtte trykkes inn og skrues ut eller noe lignende.

Sant dette?

Redigert av Hengekøye (see edit history)
Det er lov å bli frustrert når en som 17 åring bruker 50.000,- på båt som ikke er som en har drømt om! Tenk dere om folkens til dere selv var 17 år.... Han har kanskje brukt opp alle pengene sine på "drømmebåten", og er kjempefrustrert når ting ikke er som ønsket.

Her på Baatplassen er vi vel så storsinnet at vi ser dette og gir "guttungen" noen trøstens ord og noen velmenende råd, istedet for sure oppstøt!

Jepp Tranen, forsåvidt enig i det du skriver... men en annen ting er det faktum at det er nok av de på 17 som får ting mer eller mindre "opp i fanget" for tida, og med deretter evne og ønske om å sette seg inn i ting som for de fleste av oss som har blitt litt eldre tar som en selvfølge at vi må mestre (ikke det at jeg nå automatisk mener at Hengekøye er en av disse, så les videre først...). Mitt innlegg (f.eks) var ikke ment som noe surt oppstøt i det hele tatt, men kanskje mer en opplysning til vedkommende 17 åring: at hvis det er noe han bare må regne med hvis han skal ha båt uten å bli lutfattig av å betale serviceregninger til alskens mer eller mindre brukbare firma rundt forbi, så må det først og fremst være å stelle og vedlikeholde det han har kjøpt! OK, kanskje den forrige eieren ikke hadde de samme kravene til utstyret som Hengekøye har, og derfor manglet det skruer hist og her samt diverse tull med styringa osv. Hengekøye har skjønt at det ikke skal være slik (noe som er et GODT tegn) men han har kanskje ikke helt forstått at hvis en kjøper brukte ting så får man seg fra tid til annen små overraskelser i den retning som han nå har fått.

Heldigvis er det ikke de store og tunge utgiftspostene det er snakk om... jeg har hørt om LANGT dårligere kjøp enn dette!

Så stå på Hengekøye!! Det er ikke lenge før du har en kjempebåt hvis du bare passer på å holde ting i stand hele tida. Hvis det derimot først får begynne å forfalle så er veien ganske kort til et økonomisk løft for å få det på fote igjen.

Når det gjelder den plastskaden du har fått så er det helt sikkert veldig mange her på baatplassen som har kjempegode råd til deg ang. akkurat det, så se om du kan få lagt ut noen bilder, så blir det garantert god hjelp å få!! Men du må gjøre selve jobben sjøl... som alltid ellers... Det er nemlig da det blir best, og det er slik du blir best kjent med båten din!! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...