Molan Startet 11.Juni.2009 Del på Facebook Startet 11.Juni.2009 Hei, oppdaget at Navionics har lagt ut sjøkart over Norge på App Store for 139 kroner! Det var så billig at jeg lastet det ned på iPod Touch. Det fungerer imponerende raskt og er detaljert, har ikke fått testet det på iPhone (venter på 3GS). Vil gjerne høre tilbakemeldinger når noen av dere prøver det på iPhone, leste at det kun har nord opp (bug?) Jeg vil ikke bytte ut Garmin plotteren med denne løsningen men kartet er nytting for planlegging. Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Kjøpt og testet. Fungerer greit for å se på et område, zoome inn/ut etc. Første jeg la merke til er at det er like detaljert og inneholder rettinger i forhold til den kartbrikken som står i plotteren min. Det må gjøres noe med :) Skjermen er såklart ubehjelpelig liten, men det veies opp av at det er flott med kart også på mobiltelefonen. Sånn at man kan sitte i fjæra og vifte med til naboene hvis det skulle bli spørsmål om noe Kan ikke se noen innstillinger for å få noe annet enn nord opp. Men det passer meg utmerket. Verdt kr. 139? Definitivt! Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
EIN Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 (redigert) Kan ikke se noen innstillinger for å få noe annet enn nord opp. Men det passer meg utmerket. Den nye iPhone 3GS har innebygget kompass, så da blir det kansje mulig for at kartet følger din retning. Redigert 11.Juni.2009 av EIN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Er det GPS på iPod Touch? Sitér dette innlegget Link to post
EIN Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Hva inneholder dette kartet? Hvor godt detaljert er det. Kan dere legge ut noen bilder? Er f.eks kart over Mjøsa med? Sitér dette innlegget Link to post
Molan Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Nei det er ikke GPS på iPod Touch men kartet fungerer fint, som kart. Kjøpte det fordi jeg skal kjøpe iPhone når 3GS kommer. Vet ikke hvordan jeg enkelt får lagt ut skjermbilder fra iPod. Kan prøve via kamera senere. Det ser ut som om Mjøsa er på plass med sjømerker, badeplasser og høyde 5,5 m under Mjøsbrua. Sitér dette innlegget Link to post
hellum Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 ved å holde inne "hjem" knappen og trykke på av/på knappen så tar du "print screen" av skjermbildet på tlf;) Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Klippet ut et par utsnitt tatt fra Gåsvær i Troms. Gir et inntrykk. Virker for å se litt på ting, men man ender opp med å måtte zoome ganske mye hit og dit. Lei-markeringen er kommet med etter at jeg kjøpte kart til plotteren min for 2 år siden. Det samme med en del sjømerker som er plassert ut i samme periode. Her må det visst oppdateringer til. Nintendonavigasjon er mer morsomt enn nyttig. Men stilig det er det! Safety depth er 10 meter. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Honduras Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Har også lastet ned denne, og det skal bli morsomt å teste litt i helga når vi skal på sjøen. Godt å slippe alle de elendige papirkartene på motorkassa.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ter-av Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Snodige greier - jeg har også forsøkt å laste ned denne til min Ipod, men får beskjeden: Application not compatible. Can only be used on a Iphone. Hvordan har dere med ipod lastet ned. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
kes Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Ganske enkelt. Koble Ipoden til PC'en, gå inn på Itune, videre til App. store. Derfra kan du gå inn på Navigation, bla deg nedover til 26.mai 2009 (dato da programmet ble lagt ut), Når logoen til Navionics Norway kommer opp, trykk på "Buy Programme" og følg instruksene om betaling som kommer opp. Når betalingsmetode er sjekket opp av Itune og godkjent (tar bare noen få sekunder), begynner nedlastingen automatisk. Dette tar noe tid da programmet er på ca. 189(?) mb. Når programmet er lastet ned, må du synkronisere Ipoden med PC'en. Da går du inn på PC'en og henter opp Ipoden din, under fanen "programmer" ligger alle programmene som du har hentet ned fra Itune. Trykk på "synkroniser" og PC'en vil da oppdatere Ipoden med den programvaren som er endret siden siste oppdatering eller synkronisering. Når programmet er på Ipoden, trykker du bare på programlogoen med navnet "Norway", og vips er programmet oppe og går. Hvis du synes dette var en lang og vanskelig forklaring, kan jeg trøste deg med at det er mye vanskeligere å beskrive enn å utføre ting. Hele nedlastingen til min Ipod (bredbånd) og oppstart av programmet tok totalt 3 minutter. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Viser jo ikke dybder på skjær/båer, og alt for liten skjerm. Men en morsom gimmick. Sitér dette innlegget Link to post
Molan Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Ter-av, jeg kjøpte den på appstore direkte fra iPod Touch'en og den lastet seg ned via wlan. Kristian, den viser dybde på skjær og båer når jeg zoomer inn, er helt klart begrenset hvor mye som kan vises på en så liten skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.