Lars H. Startet 12.Juni.2009 Del på Facebook Startet 12.Juni.2009 Hei. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en shunt på 10mohm (0,01ohm), 1- 2 watt for et amperemeter? Dette er for å måle strømmen på fra et solcellepanel på ca. 150W. Jeg vet at jeg kan bruke en ledningsstump på rundt en meter i passe tykkelse, men kunne trengt meg en mer kalibrert motstand på samme verdi. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Elfa har sikkert slikt, ellers kan du jo bare ta en kobberskinne med 4 hull i, fest ledning inn og ut i endene og ha to mindre ledninger til meteret innenfor der. Da kan du file ned på midten av kobberskinnen til riktig verdi leses av. Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 1-2watt er jo ikke så mye. Du som er elektronikk ingeniør lager vel raskt dette selv med standardmotstander Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Jo ja, 44cm 0,75mm2 kabel gir 0,01ohm og tåler sikkert ladestrømmen på opp ot 10amp. Men jeg tenkte mer på en ferdig kalibrert shunt med ferdige skrutilkoblinger. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Elfa har sikkert slikt, Det var også min første tanke - selv om jeg fortsatt kaller dem AFU. Er dette noe for deg Lars? Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Jo ja, 44cm 0,75mm2 kabel gir 0,01ohm og tåler sikkert ladestrømmen på opp ot 10amp. Men jeg tenkte mer på en ferdig kalibrert shunt med ferdige skrutilkoblinger. Joda men jeg tenkte mer på en standard motstand som du kan finne i en elektronikksjappe Da må det vel være en av disse som passer da? Shunt Legger merke til at shuntene er spesifisert med A mV. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.