Jump to content

trenger shunt på 0,01 ohm til et amperemeter

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en shunt på 10mohm (0,01ohm), 1- 2 watt for et amperemeter? Dette er for å måle strømmen på fra et solcellepanel på ca. 150W. Jeg vet at jeg kan bruke en ledningsstump på rundt en meter i passe tykkelse, men kunne trengt meg en mer kalibrert motstand på samme verdi.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jo ja, 44cm 0,75mm2 kabel gir 0,01ohm og tåler sikkert ladestrømmen på opp ot 10amp. Men jeg tenkte mer på en ferdig kalibrert shunt med ferdige skrutilkoblinger.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jo ja, 44cm 0,75mm2 kabel gir 0,01ohm og tåler sikkert ladestrømmen på opp ot 10amp. Men jeg tenkte mer på en ferdig kalibrert shunt med ferdige skrutilkoblinger.

Joda men jeg tenkte mer på en standard motstand som du kan finne i en elektronikksjappe

Da må det vel være en av disse som passer da? Shunt

Legger merke til at shuntene er spesifisert med A mV.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...