båtliv Startet 12.Juni.2009 Del på Facebook Startet 12.Juni.2009 hei, lurer på om det er mye forskjell med duo kontra singel prop. Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 (redigert) Uten at jeg har så mye greie på det så vil jeg tro at man utnytter motorens effekt bedre, får lavere forbruk, høyere toppfart og slipper at det kan trekke noe i rattet ved høy fart og at man må sitte å "ratte" under rolig gange. Redigert 12.Juni.2009 av Comicguy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Bedre rettningsstabilitet, mulig bedre marsfart og høyere hastighet samt noe bedre akselerasjon med duoprop. Men husk at har du en eldre båt vil du nok ikke få denne invisteringen ingen når du selger den. Regner du med å beholde båten en del år til ville jeg nok vurdere det. Jeg har vurdert det i mange år men ikke helt kommet til det ennå. Grunnen til at båten vil få bedre rettningsstabilitet er jo at propellene virker mot hverandre. Kraften av en propell vil også virke mot en side, og ikke bare i fartsrettningen. Får du en propell til som virker mot denne vil kreftene jobbe fremover. Da får du også muligens høyere marsfart og topphastighet. Tingen er at du får tre krefter. To som jobber mot hverandre og en som virker fremover. Med singelprop er det to, en som jobber fremover og en som jobber sideveis. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Duo betyr ca dobbelt så mye problemer. Mange med duo-prop som har gått over til single prop pga. lekkasjer mellom propellene etc. Det enkle er ofte det beste... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 du kan no kikke på ka volvo sjøl skriver.. http://www.volvo.com/volvopenta/norway/no-..._of_duoprop.htm Sitér dette innlegget Link to post
Marina 7050 Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Som vanlig mange syn. Før jeg kjøpte den båten jeg har nå, og som har DuoProb, var jeg ute og forøkte en flunkende ny båt uten DuoProp. Jeg måtte spørre selger mange ganger hvor den den oppførte seg så underlig. Måtte sitte å justere rattet da vi gikk i sakte fart hele tiden, noe som jeg ikke likte så godt. Med den båt jeg har med DuoProp er det en fryd å dille avgårde. Båten er retningsstabil og det blir ikke noe konstant frem og tilbake på rattet. Det er i alle fall min erfaring. De andre siden som akselrasjon mv. skal jeg ikke uttale meg om for der har jeg ikke erfart sammenligningen Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
TB2855 Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Mange med duo-prop som har gått over til single prop pga. lekkasjer mellom propellene etc. Ser ikke helt for meg hvordan dette skal gå føre seg, men jeg har bravo 3 med duoprop. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Ynoxia Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Rångepådl skrev On 12.6.2009 at 20.28: Duo betyr ca dobbelt så mye problemer. Mange med duo-prop som har gått over til single prop pga. lekkasjer mellom propellene etc. Det enkle er ofte det beste... Unnskyld, men nå skriver du noe om som du ikke har peiling på. Sorry... Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Kan hende han er blitt mer opplyst siden 2009 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.