Guest Vindo Startet 2.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2004 jeg har kjøpt en brukt Yanmar 2GM20 og ønsker av trygghetshensyn å bytte sinken, men jeg er usikker på nøyaktig hvor de sitter. kan noen fortelle meg dette så nøyaktig som mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 2.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2004 hei Vindo, og velkommen hit! med en slik "nick" har du sikkert en Orust-bygget svensk seilbåt med masse mahogny over dekk, kan jeg tenke meg.....? Prøv først denne tråden, da dette tema er forholdsvis nytt. D.v.s. det har blitt diskutert for noen dager siden: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1083063981 Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
glad Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Hei, har en heller ny Yanmar 2GM ferkvannskjølt motor. Lest noen steder om at Yanmarmotorene har sinkanoder. Fant ikke noe slikt beskrevet i håndboka som følger med, men den er ikke serlig omfattende. Har min motor en slik anode? Isåfall hvor? Etter at vi byttet motor fra VP til Y , så ble det ikke plass til sinkadode på akslingen. Måtte isåfall frese inn spor på propellen. Jeg ville gjerne få båten på sjøen, og satser nå på at det går bra denne sesongen. Litt nervøs er jeg da, for å kjøre uten anode, så jeg lurte på om i det minste motoren min har det? Er det mulig å ettermontere dette i f.eks. varmeveksleren? Hvor får jeg forresten kjøpt en GOD Yanmar 2GM håndbok? takker for svar, ha en fin kveld! -Marius Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Dersom det ikke står noe om anoder i brukermanualen, så er det ingen anoder på din motor da dette sannsynligvis ikke er funnet nødvendig. På denne lenken tror jeg du vil finne manual til motoren din. http://www.motoren.boten.nl/ Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Gerhard Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Jeg hadde en Yanmar 2GM20 i Sjømannen min som jeg solgte for et par år siden. Den var saltvannskjølt, og slett ikke ny, så det er kanskje ikke likt ? Den hadde to anoder. Jeg mener å huske det var en i bakkant og en på styrbord side. På utsiden ser de ut som en vanlig bolt, ca 20-22 mm. Skru den ut så finner du en anode på innsiden. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
NSB Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 På sjøvannskjølt Yanmar finnes det anoder ja, men ikke på ferskvannskjølt. Her er det ikke noe sjøvann som sirkulerer i motorblokka, derfor er det ikke behov for sinkanoder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.