Lopphavet Startet 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2009 Jeg finner ikke at det oppgis hvor mange ampere slike sigarettutak klarer. Ser at maritim.no har noe kraftigere, Marinco, med større kontaktflater. Heller ikke her oppgis det hvor mange ampere den tåler. Noen som har noen formening? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Pluggene sitter ikke godt fast. Man kan risikere gnist mellom spissen (pluss) av pluggen og flata i bunnen. Har du god kontakt, så burde du nok klare en del A. Noen slike plugger har en sikring; se hvilken verdi den har. Men når båten vibrerer litt (av motoren f eks) så kan pluggen skli litt utover, og vips får du gnist og brente kontakter. Jeg vil bytte ut mine (eller supplere dem) med ELFA-kontakter (se en annen tråd) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Catlina Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Denne er for innfelling, kan også brukes utendørs, bruker den til en liten dykkerkompressor,kraftig søkelys og elektrisk vinsjhåndtak bl.a Selges av Dessalator Scandinavia AS tlf 93096969 Sitér dette innlegget Link to post
Lars Eide Svart 8.August.2009 Link til dette innlegget Svart 8.August.2009 Den største faren med dårlig kontakt er ikke gnisting, men varmgang Hadde eit tilfelle der en kjøleboks på ca 5 amp smelta sigg.utaket mitt Det kunne blitt en stygg sak Anbefaler dermed ikke sigg.utak til anna en mobilladere mm og under oppsikt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.