Jump to content

suzuki 150hk 2008 - oljelampe varsel


broderaron

Recommended Posts

kjøpte ny båt for et år siden med en suzuki 150hk. hadde båten på service og fikk skiftet olje og filter ifjor høst. Idag når jeg slo på tenninga blinket det rødt i oljelampen i alarmpanelet. Har ikke intruksjonsboken til motoren da denne ble borte da båten var på service. Må også nevne at serviceverkstedet var ikke suzuki-forhandler (nothuset as, sandnessjøen).

Så jeg lurer på hva blinking i oljelampen betyr. Er det lite olje?? Eller kan det være automatisk serviceintervall på oljeskift som sier ifra at det må skiftes olje.. på grunn av at det uorginale verkstedet ikke nullet ut service indikatoren da de skiftet olje?

 

mvh

Ståle

Link to post
Share on other sites

Hvis det er serviceintervallet så kan du nulle ut denne ved å fjerne dødmanns-snora og deretter dra 3 ganger i den røde tappen innenfor et 10-sek intervall med tenninga på.

Uansett bør du sjekke oljenivået. Må du ikke benytte merkeverksted for ikke å få problemer ved en eventuell garantisituasjon?

Det koster forresten noen hundrelapper for instruksjonsbok. Det er ingen servicemanual, men det står bla hvordan nulle ut alarm for påminning for oljeskift :wink:

Redigert av Jå9 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Et lite tillegg; En kort pipelyd vil høres hvis annuleringen ble riktig utført.

 

Hvis du ikke får det til første gang, hvilket jeg ikke fikk, så prøv igjen så går det til slutt. Til info så skal oljen byttes etter de første 20 timene, deretter etter 80 timer og deretter etter 100 timer. Jeg bytter uansett hvert år på min motor, olje og filter. Tror ikke man kan annulere denne funksjonen på forhånd og hadde akkurat lik situasjon i fjor som deg.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...