broderaron Startet 13.Juni.2009 Del på Facebook Startet 13.Juni.2009 kjøpte ny båt for et år siden med en suzuki 150hk. hadde båten på service og fikk skiftet olje og filter ifjor høst. Idag når jeg slo på tenninga blinket det rødt i oljelampen i alarmpanelet. Har ikke intruksjonsboken til motoren da denne ble borte da båten var på service. Må også nevne at serviceverkstedet var ikke suzuki-forhandler (nothuset as, sandnessjøen). Så jeg lurer på hva blinking i oljelampen betyr. Er det lite olje?? Eller kan det være automatisk serviceintervall på oljeskift som sier ifra at det må skiftes olje.. på grunn av at det uorginale verkstedet ikke nullet ut service indikatoren da de skiftet olje? mvh Ståle Sitér dette innlegget Link to post
Jå9 Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 (redigert) Hvis det er serviceintervallet så kan du nulle ut denne ved å fjerne dødmanns-snora og deretter dra 3 ganger i den røde tappen innenfor et 10-sek intervall med tenninga på. Uansett bør du sjekke oljenivået. Må du ikke benytte merkeverksted for ikke å få problemer ved en eventuell garantisituasjon? Det koster forresten noen hundrelapper for instruksjonsbok. Det er ingen servicemanual, men det står bla hvordan nulle ut alarm for påminning for oljeskift Redigert 13.Juni.2009 av Jå9 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Et lite tillegg; En kort pipelyd vil høres hvis annuleringen ble riktig utført. Hvis du ikke får det til første gang, hvilket jeg ikke fikk, så prøv igjen så går det til slutt. Til info så skal oljen byttes etter de første 20 timene, deretter etter 80 timer og deretter etter 100 timer. Jeg bytter uansett hvert år på min motor, olje og filter. Tror ikke man kan annulere denne funksjonen på forhånd og hadde akkurat lik situasjon i fjor som deg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.