Jump to content

Yamaha 2001 9,9 - går ikke alltid i reverse

knisk

Recommended Posts

Oppdaget et problem når jeg fikk båten på vannet idag. 9 av 10 ganger vil motoren rett og slett ikke i reverse når jeg prøver.

Drar bakover for å gire, men det resulterer bare i "bomgiring" og økt turtall på fri.

13062009413.jpg

Har sjekket hvor mye utslag det gir her:

13062009414.jpg og det virker som det er "en del" bevegelse her.

Giret her beveger seg ikke nok "tilbake" uten manuell hjelp,

Jeg trenger bare være så vidt bort i giret her så hopper den i gir. Det er aldri noe problem fremover, kun reverse.:

13062009416.jpg

Noen forslag over hvilke vaier som kan strammes, eller er det bare å prøve å smøre lille staget som går inn fra giret her?

På forhånd takk for alle tips, med hilsen båtamatør :)

Redigert av knisk (see edit history)

Det kan være at wiren er feil justert. Hvis den går veldig fort i forovergir, men hakker eller "tikker" på revers må du antagelig løsne koblingen der den sitter på girspaken, og skru den litt utover slik at du øker lengden. Ev kan du gjøre det samme inni kontrollboksen, da får du enda mer totalt.

Skrur du løs kontrollboksen så er den i midten gassen, og giret er ytterst. Løsne låseringen og skru litt ut.

Føkk deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...