knisk Startet 13.Juni.2009 Del på Facebook Startet 13.Juni.2009 (redigert) Oppdaget et problem når jeg fikk båten på vannet idag. 9 av 10 ganger vil motoren rett og slett ikke i reverse når jeg prøver. Drar bakover for å gire, men det resulterer bare i "bomgiring" og økt turtall på fri. Har sjekket hvor mye utslag det gir her: og det virker som det er "en del" bevegelse her. Giret her beveger seg ikke nok "tilbake" uten manuell hjelp, Jeg trenger bare være så vidt bort i giret her så hopper den i gir. Det er aldri noe problem fremover, kun reverse.: Noen forslag over hvilke vaier som kan strammes, eller er det bare å prøve å smøre lille staget som går inn fra giret her? På forhånd takk for alle tips, med hilsen båtamatør :) Redigert 13.Juni.2009 av knisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Det kan være at wiren er feil justert. Hvis den går veldig fort i forovergir, men hakker eller "tikker" på revers må du antagelig løsne koblingen der den sitter på girspaken, og skru den litt utover slik at du øker lengden. Ev kan du gjøre det samme inni kontrollboksen, da får du enda mer totalt. Skrur du løs kontrollboksen så er den i midten gassen, og giret er ytterst. Løsne låseringen og skru litt ut. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
knisk Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Da får vi ta en titt på det, takk for tips så langt :) Sitér dette innlegget Link to post
knisk Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Da var denne løst, var bare å juster vaier litt i konsollen ja. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.