Jump to content

Gjestehavner - Oslofjorden

Verrie

Recommended Posts

Jeg skal i år ha svært lang ferie, men må innom Oslo i et fåtalls møter medio Juli.

Vi vurderer å ta båten oppover Oslofjorden (blir uvant å se denne sommerstid/har bare vært strekningen vinterstid) for å kombinere litt ferie med jobb. Barna vil da oppleve litt av hva Oslo har å tilby, samt dagsturer til Tusenfryd etc.

Jeg har sendt mail til Herbern, men foreløpig ikke fått svar. Hvor lang tid i forveien må man bestille for å få anvist/sikret seg plass? Trenger 21 meter kaiplass.

Er der tilfredsstillende gjestehavn i Drøbak? Det er vel greit å ligge her ved besøk i Tusenfryd ? Eller er det bedre å gå til Oslo?

Jeg vil tro vi bruker ca 1 uke i Oslo m/omegn før ferien går nedover til Sverige eller noe slikt eller hvor nå sjefen på "Laluna" beordrer oss :smiley: (Fru Laluna, dette var et hint om at nå er det på tide med svensketur med slagskipet deres!)

Det er flere bra nye havnebøker som beskriver havneforholdene i indre Oslofjord. Tviler på at du får kaiplass i Drøbak. Ett alternativ er å fortøye ved Oscarsborg og ta ferja til Drøbak og buss videre til Tusenfryd.

Alternativt kan du ankre opp i Sandspollen og ta lettbåten til Oscarsborg/Drøbak.

Lykke til med sommerturen.

Steilene ved Alvern brygge på Nesodden ligger midt mellom Oslo havn og Tusenfryd. (buss fra Nesodden til Nesset, og båt fra Tangen til Aker brygge.) Trivelig båtmiljø for store og små båter, verksted, brygger klubbhus med dusj, toalett kjøkken osv. Drives av Nesodden Kystlag. :sailing:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Takk for tips alle...

Lippert, jeg har fått forsikringer om at dersom jeg bestiller et par dager i forveien (de tillater dette dersom du ligger 3 døgn eller mer), så forsikrer de at jeg skal få plass.

Men det er verdt å undersøke andre alternativer.

Men litt avsporing. Bildet som er benyttet på hjemmesiden til Herbern må være veldig gammelt ? Synes nemlig å kunne se at vår båt ligger innerst i havna der på bildet, hvis ikke så finnes det en båt som ligner vår svært mye som jeg ikke har sett "live" ??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...