kevin.glover@imr.no Startet 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2009 Hei, Slite litt å finne løsning til tank problemet mitt. Har en eldre Aluminium disesel tank (rund sabb type) som har lekasje i sveisekanten (ellers ser den fin ut). Jeg har vurdert sveising men fagman sa at det er mye arbeid og det blir bare ny hull på slik tanker etter noen måneder likevel - det er rett og slett ikke verdt arbeidet kostnadsmessig. Mitt problem er at det er kommer til å kreve litt ombygging av skuten for å ta imot en ny tank som er firekantet - og jeg vil helst har samme type som i dag. Sabb er utsolgt for den typen (alle alle siste ble solgt noen måneder siden....) og den tanken produseres ikke lengre. 1. Er det mulig å bruke flere lag med glassfiber på utsiden av tanken for å tette den mot nåværende og fremtidig hull? Klister glassfiber til Aluminium, og tåler den diesel? 2. ER det noen som vet hvor jeg kan få takk i en rund evt. plast tank? Kevin Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Det blir solgt brukte rustfrie slike ofte på Finn.no. Dessuten er små vv beredere også runde. Kan du bygge om en slik Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
solbris Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Kontakt en forhandler som har Loctait i sitt sortement. De har en to komponentssak som løser problemet. Husk renslighet før du har på stoffet. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Du har ikke tenkt på å få laget en ny tank da? De fleste sveiseverksteder kan vel fikse noe sånt. Jeg har selv sendt en tegning på ny septik til et sveiseverkstet som de holder på å lage nå. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Finnes et produkt på markedet som muligens kan hjelpe, men det krever at du tar tanken ut av båten + grundig rengjøring INNI. Hirsch Tank Sealer kan kjøpes i Norge hos Gasolin Består av en tre delt prossen Rengjøring Omvande/fjerne eventuell rust Sealer... helles på tanken, rist/snu tanken slik at belegget dekker ALLE flater innvendig, oversytende helles tilbake på boksen, la tørke . Ny tank er selvsagt best men .... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Maskinmeisteren Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Det er ikke tvil i min sjel! Ny tank er nok den eneste løsninga på sikt. Lurium og fiksemiddel finnes det nok av på markedet, men det er som oftest ett eller annet problem når det kommer til tetthet og hvor godt det fester. Få et sveiseverksted til å se på saken, eller hvis du kjenner en sveiser som har muligheten til å ta noen timer en kveld. Ikke så mye arbeid å lage en ny tank! Sitér dette innlegget Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Hei, Takker for svar folkens. Litt å tenke på men tror det blir nye tank likevel. Det var vanskelig å få den ut og jeg vil helst sli Kevin Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Aralditt tåler diesel og vil holde noen år til du får nye sprekker eller hull andre plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Skygg unna støping og liming og lurium. Sveis den gamle eller lag en ny. Den kan selvfølgelig sveises, men det er noe i det han fagmannen sa til deg. Når det først er tæret et hull i en alutank er det ikke bare der du har fått hull det er tæret. Trolig kommer dette av at du har hatt vann i drivstoffet. Dette kan føre til en groptæring i hele området som har vært eksponert for vann. Det skumle med korrosjon i aluminium kontra stål er at du kan få noe som kalles for gropkorrosjon, dvs at den utsatte overflaten ikke tærer likt som når stål ruster, men borer seg inn i materialet som nåler. Dette er det vanskelig å kontrollere uten å kappe opp tanken. Derfor liker jeg ikke tanker i alu. Rustfritt er tingen spør du meg. Ta vinkelsliperen og kutt av det ene endestykket. Dersom den ikke er så ille inni kan du få den sveiset. Er den for mye tæret har det ihvertfall ikke kostet deg noe. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Hei, Takker igjen. Tror det blir nye tank uansett. Må bare finne ut hvordan å legge til rette for å plassere en ny tank i samme plass. Kevin Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 .....Må bare finne ut hvordan å legge til rette for å plassere en ny tank i samme plass..... Det er muligens lettere å plassere to mindre tanker og kople dem sammen, enn å installere en på samme størrelse... Muligens litt større her, men fremdeles plassbegrensninger.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.