roesok Startet 14.Juni.2009 Del på Facebook Startet 14.Juni.2009 (redigert) En uhøytidlig avstemning over hvilken daycruiser 20-22' du har mest sansen for. Dette er en populær båtklasse der flere av modellene har store likheter, men det er også de som har egenart og tør å ta egne valg. Båtene leveres vanligvis i pakker, og de fleste kjente motormerker er representert i disse. Det vanlige er 115 - 150 hk. Det er helt sikkert også andre båter i klassen som kunne vært med, men nå tar vi en "liker best"-undersøkelse på disse. Mange har sikkert sterke meninger om at hvem som er bra og dårlig, prismessig og motormessig er det også en del forskjeller. Flere av modellene leverers også i varianter med innenbordsmotor, men her er det fokus på utenbords. Dette er altså først og fremst en "skjønnhetskonkurranse" over det eksteriørmessige til båtene, men der også praktiske løsninger, bruksegenskaper etc. kan telle med i ditt valg. Lykke til! 1 - AMT 200 DC 2 - Bella 621 DC 3 - Beneteau 650 Cabrio 4 - Flipper 630 DC 5 - Ryds 620 DC 6 - Skibsplast 655 7 - Uttern D66 8 - Yamarin 64 DC 9 - Askeladden 605 10 - Ibiza 22 Touring 11 - Finnmaster F 68 Redigert 14.Juni.2009 av roesok (see edit history) Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Brynjar Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Måtte stemme "andre".. Mange fine båter her men de har påhengsmotor alle sammen. Her nede stjeles det så mange utenbordsmotorer at jeg orker ikke tanken.. Ellers er det jo en fin og morsom poll Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
KaRsK Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Så du dristet deg ikke til å ta med den nyeste fra Skibsplast, dvs 665? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
roesok Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Ser at noen er opptatt av at det ikke er med båter med innenbordsmotor, men de er altså ikke med som valgmulighet. (Da må noen evt. lage en egen poll på det). Det betyr at en stemme på "Andre" så bør det være en 20-22' daycruiser med utenbordsmotor de har i tankene. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
roesok Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Så du dristet deg ikke til å ta med den nyeste fra Skibsplast, dvs 665? Jo, tenkte på den, men holder meg til den gode, gamle 655.. Men det er klart det er mange fine båtmodeller som kunne vært med. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
ADNOH Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Vi er kjempefornøyd med Skibsplast 605. Etter 5 års bruk er det noen egenskaper som vi setter stor pris som vi ikke finner tilsvarende løsninger på andre båter i denne størrelsen: 1.På 605 kan du legge seteputen for baksete oppe på hekkplaten over motor, dette blir en fin solseng som ikke tar ekstra plass fra cocpit. 2.Fin Solplass over cabinen foran med egne håndtak som du kan holde deg i. 3.Dørken går helt inn til ripa på begge sider. Dette setter vi pris på ved fisking og bading. (slipper å tråkke oppi seteputer) 4.Den smale cocpiten foran foran gjør at cocpit blir lun og du kommer passe nære sidemann, slik at vi lett kan prate sammen om du kjører 30knop. 5.Cabinen ser liten ut, men utformingen gjør at overnatting går helt greit. Vi har overnattet 5 stk i båten (3 barn og 2 voksne - 2 av barna lå på solsenga). Cabinen er lang nok til at jeg som er 190 ligger helt ok. Årsaken til at cabinenen er såpass lang er at båten er en stor 20foter (total lengde er 642cm) Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Ben Sin Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Ibizaen er soleklart førstevalg. Selv om Finnmasteren hadde finest dame! Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Ibizaen er soleklart førstevalg. Selv om Finnmasteren hadde finest dame! Som trådstarter må jeg presisere at det er det eksteriørmessige til båtene som skal vurderes. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Ben Sin Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Ok da... Du holder "interiøret" selv altså? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 INGEN av dem. Ingen er brukbare vinters tid! Vil ha båt med HT! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hansi Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Stemte på Ibiza. Meget praktiske båter og ypperlig kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Ibizaen er finest. Men Skibsplasten vinner for meg totalt p.g.a. de praktiske egenskapene. Det er som med damer, de kan være så fine som bare det men det er hvordan de funker i dagliglivet som avgjør lykken på sikt Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Helt enig med Andy Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Bitteliten Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Nidelv 690 er min favoritt -men den er kanskjer 23 fot? Deretter Yamarin - fordi d e har gode skrog. Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Nidelv 690 er min favoritt -men den er kanskjer 23 fot? Nidelv 690 er fin, men blir ikke med som valgmulighet da den er 23' og etter det jeg kan se kun levert med innenbords. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Bjerknez Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Vanskelig detta! Men rent utseendemessig så setter jeg Askeladden 605 og AMT 200DC på topp! Ibiza liker jeg ikke utseende på... litt usikker på hvorfor, men det er nok vindskjermen som trekker ned. Er jo rene stuevinduene.... Sikkert praktisk, men ikke pent etter min mening. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.