litt peiling Startet 14.Juni.2009 Del på Facebook Startet 14.Juni.2009 Lufting av systemet: ? Begynne hvor? Tankene, slanger, matepumpe, dieselpumpe, dysene ? Kan man lufte på hver sylinder når motoren går? Så sist jeg fyllet drivstoff at det kom diesel ut av skrog gjennomføringen til luftinga på tanken. Diesel kom ut straks etter at jeg hadde startet tankinga, men ga seg straks. Kan delvis tett lufting til tankene ha innvirkning på motorkraften Sitér dette innlegget Link to post
Maskinmeisteren Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Greit å ta runden i systemet, og da begynne nærmest tanken og jobbe seg mot "endestasjonen" etterhvert. Går greit å lufte på toppene ja, men pass på sølet! Hvis ingenting annet nytter, eller hvis det er hastverk, så kan det være greit å lufte på toppen mens noen kinner motoren... da bør det svive igjen ganske kjapt. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Begynn med å innspisere dieseltankene, evt rengjør de for vann,grums ol. kontroller lufting til dieseltankene Sjekk sil i stigerør/slanger fra tanker, evt rengjør disse sjekk slanger for sprekker og lekkasjer frem til "forfilter" rengjør/bytt forfilter(grovfilter) sjekk, evt bytt dieselfilter(e) kontroller at fødepumpe fungerer se etter lekkasjer på dieselpumpe Dieselpumpe må skrues ut for kontroll i benk for kontroll av "fødemengde" evt skifte membran i fødepumpe Luft først på dieselpumpe, er det flere lufteskruer begynn på den nederste takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Kan man lufte på hver sylinder når motoren går?Så sist jeg fyllet drivstoff at det kom diesel ut av skrog gjennomføringen til luftinga på tanken. Diesel kom ut straks etter at jeg hadde startet tankinga, men ga seg straks. Kan delvis tett lufting til tankene ha innvirkning på motorkraften Vær forsiktig å luft når motoren går, har du påtrykte hylser kan de bli rykkt av røret. Sjekk dette før du fyrer opp, har du rør som er stuket er det ingen problem. Dieselen som kom ut luftinga stammer sikkert fra overfyllling ved siste tanking. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.