Jump to content

Motlyd for å dempe støy fra påhengs (Yamaha F100, Sony-nc6 :)

Tintin

Recommended Posts

En av de tingene jeg trodde jeg måtte finne meg i, var at duren/støyen fra motoren er en vesentlig del av opplevelsen der når man er på vei i småbåt med påhenger. På tilsvarende måte som når man tar fly. Jeg har flydd litt mer enn jeg ønsker i det siste, og vår kjøpte jeg et av de billgste "noise canceling"-headsetene - de som eliminerer støy ved å analysere den og generere motlyd. Ca 500 kroner for headsettet Sony MDR-NC6. Grei men ikke spesielt god musikklyd, men headsetet lytter på støyen rundt deg og mikser inn motlyd. På fly virker det greit, men det tar på ingen måte all lyden - til det er det sikkert for billig og har for begrenset frekvensområde som behandles og elimineres.

I båten derimot: Var på tur i helga og testet dette på transport-etappene. Greia tok faktisk vekk det aller meste av motordur. Det gjorde det mye lettere å høre hva passasjerene snakket om, og det var lettere å høre hva som skjedde rundt båten, noe som jo er nesten umulig uten. Headsetet blir nok å ende som båt-headset. Ikke for musikk men for motlyd. Anbefales!

S167-4302-out1-kg.jpg

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...