Tintin Startet 14.Juni.2009 Del på Facebook Startet 14.Juni.2009 (redigert) En av de tingene jeg trodde jeg måtte finne meg i, var at duren/støyen fra motoren er en vesentlig del av opplevelsen der når man er på vei i småbåt med påhenger. På tilsvarende måte som når man tar fly. Jeg har flydd litt mer enn jeg ønsker i det siste, og vår kjøpte jeg et av de billgste "noise canceling"-headsetene - de som eliminerer støy ved å analysere den og generere motlyd. Ca 500 kroner for headsettet Sony MDR-NC6. Grei men ikke spesielt god musikklyd, men headsetet lytter på støyen rundt deg og mikser inn motlyd. På fly virker det greit, men det tar på ingen måte all lyden - til det er det sikkert for billig og har for begrenset frekvensområde som behandles og elimineres. I båten derimot: Var på tur i helga og testet dette på transport-etappene. Greia tok faktisk vekk det aller meste av motordur. Det gjorde det mye lettere å høre hva passasjerene snakket om, og det var lettere å høre hva som skjedde rundt båten, noe som jo er nesten umulig uten. Headsetet blir nok å ende som båt-headset. Ikke for musikk men for motlyd. Anbefales! Redigert 14.Juni.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
TLSA Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Så noe tilsvarende montert på bil. Den ble helt lydløs, folk merket ikke at den kom kjørende, man kunne også velge mellom forskjellig motorlyd fra andre bilmerker. Ganske artig teknologi... Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.