Jump to content

Isuzu filter dieselfilter Mercruiser 1.7DTi, alternativer?

båtmannen

Recommended Posts

Dieselfilter til Mercruiser 1.7Dti er ganske dyrt.

Jeg kjøpte nytt filter i vår, til 550kr.

På esken stod det Quicksilver, men på filteret står det Isuzu.

Finner ikke delenummer på selve filteret.

Noen som vet hvor vi kan kjøpe dette isuzufilteret utenom quicksilver?

Tipper det går an å få det ein god del billigere..

Meercruiser 1.7 er jo basert på Isuzu. GM (opel) bruker også dissse motorene i bl. annet Opel Astra

Gå til denne adressen http://217.89.113.25/mahle/start.jsp?folde...ssionClear=true og skriv inn Quicksilver delenummeret.

Hvis det er registrert, får du et Mahlefilter som passer. Alle bilrekvisitabutikker kan kryssjekke dette nummeret mot sin filterleverandør, så da bør det være lett match å finne korrekt filter (til halve prisen).

Jeg har Quicksilver nr 19486 på dieselfilteret og 19485 på oljefilteret, og det er ikke noe problem å søke de opp i Mahle sin database.

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Gå til denne adressen http://217.89.113.25/mahle/start.jsp?folde...ssionClear=true og skriv inn Quicksilver delenummeret.

Hvis det er registrert, får du et Mahlefilter som passer. Alle bilrekvisitabutikker kan kryssjekke dette nummeret mot sin filterleverandør, så da bør det være lett match å finne korrekt filter (til halve prisen).

Jeg har Quicksilver nr 19486 på dieselfilteret og 19485 på oljefilteret, og det er ikke noe problem å søke de opp i Mahle sin database.

Ok, takk for innspill.

Bruker du mahle filter på din mercruiser?

Jeg bruker stort sett filter fra MANN, men det er fordi det er lettere for meg å få tak i det merket.

Både Mann og Mahle er giganter innen filterproduksjon, og jeg har ingen holdepunkter for å si at den ene er bedre enn den andre.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Vil ikke kalle meg gjerrigknark akurat, men synes 550kr for et dieselfilter høres dyrt ut. Og når det står

isuzu på filteret som ligger inne i en quicksilver eske, så tenker jeg at quicksilver/marinepower sikkert

har et saftig påslag på dette filteret.

Dersom jeg bruker tilsvarende filter fra Mann eller Mahle tror jeg ikke jeg firer på kvaliteten.

I tillegg har jeg Separ forfilter med vannutskiller så systemet burde være godt nok.

Når det gjelder olje så bruker jeg kun Quicksilver olje iht. service manual, både på motor og drev.

Å være prisbevisst betyr ikke nødvendigvis å fire på kvaliteten.

Nei, et dieselfilter koster ikke 900 kroner, men NOEN selger for denne prisen ! Og mye tyder på at de lever godt på mennesker som kun kan bruke "originale" filtre på gullet sitt. Enkelte motorleverandører eier ikke skam i livet, når deleprisen skal settes. :smash:

Det finnes mange seriøse filter-leverandører i Norge, og i motset. til visse andre, så har disse en viss kjennskap til produktet de selger . :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...