båtmannen Startet 14.Juni.2009 Del på Facebook Startet 14.Juni.2009 Dieselfilter til Mercruiser 1.7Dti er ganske dyrt. Jeg kjøpte nytt filter i vår, til 550kr. På esken stod det Quicksilver, men på filteret står det Isuzu. Finner ikke delenummer på selve filteret. Noen som vet hvor vi kan kjøpe dette isuzufilteret utenom quicksilver? Tipper det går an å få det ein god del billigere.. Meercruiser 1.7 er jo basert på Isuzu. GM (opel) bruker også dissse motorene i bl. annet Opel Astra Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Kan det stemme at filteret er skrudd rett i motoren på disse? omtrent som et oljefilter? Tipper et standard erstatningsfilter til f.eks Opel er helt likt, fåes hos Mekonomen eller andre deleforhandlere. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
båtmannen Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Det er gjenget "rett på motoren" ja, på en brakett med lufting og slangetilkoblinger. I bunn er det dreneringsmulighet Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 (redigert) Gå til denne adressen http://217.89.113.25/mahle/start.jsp?folde...ssionClear=true og skriv inn Quicksilver delenummeret. Hvis det er registrert, får du et Mahlefilter som passer. Alle bilrekvisitabutikker kan kryssjekke dette nummeret mot sin filterleverandør, så da bør det være lett match å finne korrekt filter (til halve prisen). Jeg har Quicksilver nr 19486 på dieselfilteret og 19485 på oljefilteret, og det er ikke noe problem å søke de opp i Mahle sin database. Redigert 14.Juni.2009 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
båtmannen Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Gå til denne adressen http://217.89.113.25/mahle/start.jsp?folde...ssionClear=true og skriv inn Quicksilver delenummeret. Hvis det er registrert, får du et Mahlefilter som passer. Alle bilrekvisitabutikker kan kryssjekke dette nummeret mot sin filterleverandør, så da bør det være lett match å finne korrekt filter (til halve prisen). Jeg har Quicksilver nr 19486 på dieselfilteret og 19485 på oljefilteret, og det er ikke noe problem å søke de opp i Mahle sin database. Ok, takk for innspill. Bruker du mahle filter på din mercruiser? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Jeg bruker stort sett filter fra MANN, men det er fordi det er lettere for meg å få tak i det merket. Både Mann og Mahle er giganter innen filterproduksjon, og jeg har ingen holdepunkter for å si at den ene er bedre enn den andre. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Draco24styling Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Her er biltemas filter Bilmerke OPEL Modell Astra 1,7DTI Årsmodell 98— Art nr 52-5012 Pris 89,90 kr Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
båtmannen Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Hadde ikke tenkt på at Biltema har filter. Noen som kjenner til kvaliteten på disse? Sitér dette innlegget Link to post
skilsø Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Gjerrringknarker , helt feil å spare på filter og olje ........ Sitér dette innlegget Link to post
båtmannen Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Vil ikke kalle meg gjerrigknark akurat, men synes 550kr for et dieselfilter høres dyrt ut. Og når det står isuzu på filteret som ligger inne i en quicksilver eske, så tenker jeg at quicksilver/marinepower sikkert har et saftig påslag på dette filteret. Dersom jeg bruker tilsvarende filter fra Mann eller Mahle tror jeg ikke jeg firer på kvaliteten. I tillegg har jeg Separ forfilter med vannutskiller så systemet burde være godt nok. Når det gjelder olje så bruker jeg kun Quicksilver olje iht. service manual, både på motor og drev. Å være prisbevisst betyr ikke nødvendigvis å fire på kvaliteten. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Gjerrringknarker , helt feil å spare på filter og olje ........ Kjøper vel orginal olje du! som motorprodusenten lager selv.Akkurat slik som feks biltema og felleskjøpet gjør Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 17.Juni.2009 Del på Facebook Svart 17.Juni.2009 men synes 550kr for et dieselfilter høres dyrt ut. Dieselfilteret til bilene jog jobber med koster 900 eks mva, så 550 var jo ikke så galt da Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
tb55 Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Nei, et dieselfilter koster ikke 900 kroner, men NOEN selger for denne prisen ! Og mye tyder på at de lever godt på mennesker som kun kan bruke "originale" filtre på gullet sitt. Enkelte motorleverandører eier ikke skam i livet, når deleprisen skal settes. Det finnes mange seriøse filter-leverandører i Norge, og i motset. til visse andre, så har disse en viss kjennskap til produktet de selger . Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 wix wf8059 hos BilExtra er ca. halve prisen. Eller du kan kjøpe origanlt fra UK til ca. £25. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Kjøper mitt på detec i tønsberg/linnestad for 80-90 kr helt greit det. men ikke slurv med dieselfilter til com.rail motorer de er kresene på filter til diesel de. innjektorer ryker om diesel ikke er rein nok. men helt ok til pumpe diesel motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.