Jump to content

VP AQAD30A, QMI behandling ga bedre oljetrykk


AQAD30

Recommended Posts

:flag: Er i utgangspunktet skeptisk til alle typer tilsetningsstoffer som tilbydes på markede.

 

FINNES GUD JA SÅ MÅ HAN HA VÆRT EN TUR I MOTOREN MIN SAMMEN MED QMI MOTORBEHANDLING. :flag:

 

Før hadde jeg maks 06/07 kp på oljetrykksmåleren på 750 omdreininger. Etter ca 2,5 – 3 times kjøring i garasjen med ferskvannskjøling på sjøvannspumpen som motoren hentet fra samme fat som eksosen gikk i, endret oljetrykket seg til ca 2,3 kp på 700 omdreininger og dette er uten belastning på 3500 omdreininger er trykket nå på 6,0 kp uten belastning. Motoren går også finere. Ja alt har endret seg til det mye mye mye bedre.

 

Uansett hva andre måtte mene om qmi motorbehandling finnen det ikke et bedre verktøy for motoren. Min VOLVO PENTA AQAD 30A ble som ny. Alle intervaller for motoren som er oppgitt som ny er di samme som jeg har nå etter behandling med QMI MOTORBEHANDLING kun 3 timers kjøring uten belastning.

 

Motoren tar 9,5 liter tappet av 3 liter og tilsatt 3 liter qmi motorbehandling.

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig PROBLEM MED OLJETRYKK/MOTOR (her er svaret). For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Qmi motorbehandling er et stoff som i all hovedtrekk er tilsatt mikroskopisk metall. Når motoren blir varm avlegger metallet seg på alle slitte deler og bygger motoren opp på nytt. metallet på microskopnivå endrer eller ødlegger ikke noe i motoren. en behandling varer ca 50000 km som det er oppgitt. Jeg betalte for en liter kr 430,- dette er da billig sett i forhold til og måtte ta en ny overhaling.

 

I mitt tilfelle hadde jeg valget om og skifte oljepumpe til kr 12000,- og da kom arbeid i tilegg, eller prøve dette qmi stoffet.

 

her er linken.

http://www.qmi.no/nav.htm

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

ja jeg anbefaler på det sterkeste og prøve dette framfor noe annet/overhaling.

 

Jeg skal også prøve dette på et hekkagregat. qmi anbefaler at jeg bruker det. men det er ikke den samme typen som jeg har omtalt, jeg kjøpe en annen behanling for hekkagregat.

Link to post
Share on other sites

Qmi motorbehandling er et stoff som i all hovedtrekk er tilsatt mikroskopisk metall.
Det er nok ikke metall men mikroskopisk PTFE (bedre kjent under varemerket Teflon) som er virkemiddelet. Det finnes en tråd med mange erfaringer om QMI her.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Joda, er innom flere ganger daglig men ser der er såpass mange kunnskapsrike folk her at jeg reduserer litt på egen skriving. Begynner ferien samtidig med Ryfylketreffet og regner med en tur i dine farvann også. Skal gi et vink når jeg er i området.

 

Mine erfaringer med QMI har jeg samlet her.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det blir litt vanskelig da han jeg solgte til klarte å senke båten. Deretter ble den solgt til en VP forhandler som bygget om motorene til 41B (=bl.a. nye stempler og foringer og når motoren først er i beter så havner der nok nye lagrer i den også)...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Stemmer det virkelig at QMI kan sørge for økt oljetrykk? I så fall, hvordan går dette til?

 

Min nymonterte motor har noe lavere oljetrykk enn den forrige, så hvis dette stemmer kan det kanskje være en ide med en QMI behandlig. Jeg forstår bare ikke hvordan dette kan gå til, så lenge PTFE'en ikke bygger lag noe sted?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg bestilte fra disse i går. Legg med i kommentar feltet nicket ditt og at du er bp medlem så får du hvist nok 15 % rabatt også. Gratis frakt. Skal teste ut dette på min steinknuser, så da får se om det funker.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...