virgovoyager Startet 10.Juni.2004 Del på Facebook Startet 10.Juni.2004 Har en 23 fot virgo voyager som trenger ny inngangsdør, har skjært ut delene til døra i mørkt plexi lignende glass som ofte brukes som vinduer på båter. Noen som vet hva det glasset heter og hvor jeg får kjøpt mere av det? Skal lime dette, og lurte på om noen har prøvd dette før? Hva slags lim lønner det seg å bruke for å lime slike glassplater sammen? sikaflex kanskje? Det må jo bli vanntett og veldig sterkt. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Juni.2004 Del på Facebook Svart 10.Juni.2004 Har en 23 fot virgo voyager som trenger ny inngangsdør, har skjært ut delene til døra i mørkt plexi lignende glass som ofte brukes som vinduer på båter. Noen som vet hva det glasset heter og hvor jeg får kjøpt mere av det? Skal lime dette, og lurte på om noen har prøvd dette før? Hva slags lim lønner det seg å bruke for å lime slike glassplater sammen? sikaflex kanskje? Det må jo bli vanntett og veldig sterkt. I mindre volumer er det greiest å handle hos glassmesteren. Her kan du kjøpe kapp og evt. få tilskåret etter mål. Ellers er det to plastmaterialer som er mest brukt i ruter: 1) PMMA (Acryl, Plexiglas mfl. 2) PC (Polycarbonat, Lexan, Makrolon) Skal du lime eller påføre løsemidler av et ellar annet slag vil jeg anbefale deg å bruke PMMA. PC som er bra på mange vis og har en slagstyrke som få kan matche, har en stor svakhet; Spenninger i materialet utløses (sprekker) i kontakt med en rekke kjemikalier. Ellers er det skjeldent å se en PMMA rute som sprekker pga. slag. Det som gjør at folk bytter ut plastrutene sine er at de gulner og kantsprekker pga. UV-stråleng. PMMA har bedre UV stabilitet en PC. Prisen på de to er omlag det samme. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Proofreader Svart 10.Juni.2004 Del på Facebook Svart 10.Juni.2004 Disse gutta ville jeg spurt om råd: http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/krea.../1967425670.htm De skal være dyktige......... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 10.Juni.2004 Del på Facebook Svart 10.Juni.2004 I mindre volumer er det greiest å handle hos glassmesteren. Her kan du kjøpe kapp og evt. få tilskåret etter mål. Ellers er det to plastmaterialer som er mest brukt i ruter: 1) PMMA (Acryl, Plexiglas mfl. 2) PC (Polycarbonat, Lexan, Makrolon) Skal du lime eller påføre løsemidler av et ellar annet slag vil jeg anbefale deg å bruke PMMA. PC som er bra på mange vis og har en slagstyrke som få kan matche, har en stor svakhet; Spenninger i materialet utløses (sprekker) i kontakt med en rekke kjemikalier. Ellers er det skjeldent å se en PMMA rute som sprekker pga. slag. Det som gjør at folk bytter ut plastrutene sine er at de gulner og kantsprekker pga. UV-stråleng. PMMA har bedre UV stabilitet en PC. Prisen på de to er omlag det samme. Er det ikke plexi som blir hvitt pga sprekkene som oppstår over tid? Slik som du kan se på gamle båter som har plexiruter. Jeg har hørt at Lexan (PC) skal være bedre på dette området. Har brukt dette til en god del forskjellig, fra vindskjermen på båtene mine til bilstereoinstallasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
virgovoyager Svart 11.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 takker for tips får prøve meg fram litt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.