Frodrik Startet 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2009 Hei. jeg lurer på om det går ant å gjøre om en mercury 1997 4hk til en 5hk? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Skru av forgasseren og se på stopper-blekket som ligger bak reedventilene. Den ene gjør at reedventilen kan åpne skikkelig, mens den andre begrenser åpningen. Bøy den siste slik at reedventilene åpner like mye. Bytt dyse på forgasser fra 4hk til 5hk dyse(vet ikke målene). Spørs om du vil merke så mye forskjell med mindre båten veier 20 kg og du 30... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Frodrik Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 er det bare å skru av forgasseren og pirke løs den platen som er innom? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 er det noen plate i mellom på denne?Jeg har 4 hk 2001 ikke noe plate der men pytt pytt blir vel ikke stor forskjellen eller?Mulig kan du sette på en annen proppel synsing fra min side.Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Helge Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 (redigert) Honduras har beskrevet riktig remgangsmåte: åpne den ene reedventilen som er stengt på 4 Hk og skal åpne på 5 Hk og skift dyse i forgasseren. Jeg har to 4/5 hk motorer (Mercury 97 og Tohatsu 01) som dette er foretatt på. Det er ikke noen vanskelig jobb, men VÆR FORSIKTIG ved åpning av den siste reedventilen. Vi merket forskjellen på de to motorene blant annet ved at jeg fikk begge jollene i plan (ikke bare den ene) etter oppjusteringen var foretatt. Redigert 16.Juni.2009 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Tonic Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 (redigert) Jeg tok en trepinne på min Tohatsu 4 hk og banket forsiktig inn ca 4-5 mm (tror det var den nederste, den som ikke fjærer når du trykker på den) Har dere andre åpnet mere? Ga god virkning det altså. Redigert 16.Juni.2009 av Tonic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.