skorpo Startet 15.Juni.2009 Del på Facebook Startet 15.Juni.2009 Dei var fri for Super Outboard totaktsolje, så eg måtte kjøpe motorsykkelolje til Yamaha 9,9 påhengaren. Går det like bra, eller bør eg ta med ny olje neste gong eg skal ut over og bruke småbåten? Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Eg trur du burde bruke Outboard olje. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
ok67 Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Du har trolig en helt annen temperatur på en vannkjølt påhengsmotor enn på en luftkjølt moped/motorsykkelmotor, slik at det ikke er likegyldig hvilken olje du bruker. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Ingen fare å bruke vanlig 2-taktsolje. Utenbordsoljen er bare tillsatt noko for at du ikkje skal få så lett kondens på tanken. Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 en helt annen temperatur på en vannkjølt påhengsmotor enn på en luftkjølt moped/motorsykkelmotor Er påhengaren varmare eller kaldare enn mopedmotoren når begge er køyrde i ein halv time? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 påhengeren er kaldest. du kan få ufullstendig forbrenning med å bruke annen type slik det blir liggende igjen uheldige rester som igjen kan føre til havari Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Uff da. Eg får ta med ny olje utover. På bensinstasjonen visste dei ikkje om det var nokon skilnad på desse oljetypene. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 ....... På bensinstasjonen visste dei ikkje om det var nokon skilnad på desse oljetypene. ---Men pølser har de.... - Burde egentlig vært forbudt å selge annet en pølser der....... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Mulligan Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Vanleg totaktsolje like bra som outboardolje? Nei. Outboardolja smører ved lavere temperaturer. Videre er den tilsatt stoffer for at det ikke skal dannes groe i de delene av eksosystemet som er under vann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.