jone Startet 15.Juni.2009 Del på Facebook Startet 15.Juni.2009 (redigert) Scan Baltic, trenger generell informasjon. Kan Dere fortelle meg litt om Scan Baltic 3 kabin versjon av nyere moell. Hvor stor er de ulike køyene i lugarene, osv. Hva med harttop er det nødvendig? eller er den greiest uten, hva er Deres meninger rundt dette. Er det noe spesiellt som jeg må passe på, har den noen typiske ulemper / store fordeler. Har foreløbig falt ned på denne som den neste båten jeg vil ha. "Men jeg trenger å bli overbevist om enten det ene eller et andre" Redigert 15.Juni.2009 av jone (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Dette er jo en traust og trygg båt, med grei kvalitet. Har hatt slik og var rimelig fornøyd (ikke 3 cabiner) liker ikke den høye akterlugaren, så den må du ikke velge. Synes også det er bedre med den vanlige løsningen jeg da. Båt typen er for meg for bråkete å sove i p.g.a både plattformen for nær annet og den lille klukke kanden i skroget`s vannlinje. Den er meget irriterende om man ikke har sovet der først (ingen eiere inrømmer det) Dette var årsaken til at vi den gan byttet til en Nimbus 3003, en meget mye bedre og koseligere båt, med flotte løsninger og kvalitet. Ellers er Baltic en meget ok båt, men ville vel vurdert andre også jeg da. Se opp for og sjekk noe av det elektriske og lednings kvadrater til f.eks kjøleskap og varmer og slikt utstyr. Dette synes ikke jeg at Scand Boat an nok om, men lett for eier å endre på. Ellers en båt med mye glede og går tørt og fint i sjøen. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 overså det med hardtop. Jeg liker det, men er jo så foskjellig dette. Deilig med sol når den er fremme da, men også viktig med hvor i landet båten skal brukes. Sørlandet/ørstlandet...uten.....mere vestover.....med hardtopp Sitér dette innlegget Link to post
submiss Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Deilig med sol når den er fremme da, men også viktig med hvor i landet båten skal brukes.Sørlandet/østlandet...uten.....mere vestover.....med hardtopp Enig i det Vi valgte hardtop på Balticen vår som vi kjøpte ny i 2006, og i vestlandsvær som jo er mer ustabilt enn på østlandet, angret vi aldri på det. Vi hadde versjonen med tre kabiner, og det fungerte bra. Lugaren helt framme i baugen var stor og god. Våre to jenter lå der, og vi kunne også uten problemer få plass til enda en jevnaldrende der inne. Stikkabinen inn fra byssa var grei nok, kanskje noen kan føle den noe klaustrofobisk Eldste matrosen vår sov der, og det resulterte også i at han alltid våknet tidlig når faren skulle koke seg kaffe om morgenen, noe som vel kan være både positivt og negativt, alt etter fra hvilken side man ser det Vi byttet til annen båt da vi etterhvert følte at den ble noe trang når ungene kom opp i alder 10, 12 og 14 år. Men en glimrende båt når ungene er mindre! Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Schierna Svart 17.Juni.2009 Del på Facebook Svart 17.Juni.2009 Er kjempefornøyd med 3 cabins.løsning. Kjøpte båten i fjor og da uten HT. Dette er en smaksak. Båten har selvfølgelig noen bakdeler slik alle båter har bla. som nevnt av andre her. Har selv en med Yanmar 290 HK. Som sakt smaken er forskjellig men tror ikke du vil angre. Mvh Schierna Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.