Jump to content

Hjelp/forslag til valg av båt lign Nidelv 24

TLSA

Recommended Posts

Ønsker å kjøpe meg en plastsnekke med god plass, helst noe lignende Nidelv 24. Gjerne et prosjekt. (Student økonomi=)

Derfor lurer jeg på om det er noen spesielle merker/type folk har god erfaring med og kan anbefales, må utvide horisonten min litt!

Ønsker:

-må gjerne gjøre nærmere 10 knop

-stødig, mulig å gå på siden uten å ramle til sjøs

-godt utnyttet plass

Lars.

Hei Lars

Jeg har hatt tre nidelv båter, to 24 og nå en nyere 26. har også hatt andre merker tidligere. Min erfaring er at nidelv lager gjennomtenkte båter med gjennomgående god kvalitet. Det jeg har lagt merke til for egen del er at man finner høy finish/kvalitet også på "usynlige steder". Det finnes såklart masse gode alternativer, men for min egen del har jeg nok funnet ut at nidelv er "mitt merke". Den 24 foteren du snakker om kan anbefales, jeg hadde en 78 mod. for endel år tilbake og hadde mye glede av den, god plassutnyttelse! Se opp for sjøvannskjølte motorer som står i enkelte, hadde selv en volvo md11c, den fungerte greit nok, men det var problemer med kjøling fra tid til annen. Dette er båter som holder seg godt og stabilt i pris, idag har riktignok de fleste båter sunket i pris, men en nidelv 24 er egentlig i samme område som den alltid har vært, rundt 100 000 for et fint eksemplar, helt ned i 70 000 for mere "shabby" utgaver. Merk deg at det ble en forandring fra -77 til -78, i -78 forandret de cocpitløsningen til en rundsitter, noe som er mere attraktivt i mine øyne. Alternativene er nå mange, sollux 24, skilsø 23 osv. alle sikkert helt greie båter, men som sagt så har jeg mest erfaring med nidelv og den ville jeg bare dele med deg.

Lykke til!!

Hei.

Vil gjerne i denne sammenheng slå et slag for Grimsøy 26. :yesnod: Vi hadde enslik båt før den vi har nå, og trivdes veldig bra med den. Båten har masse sjarm, god i sjøen, liggeplass til 4-5 i kabinen og er solid bygget. Mange halvfabrikata, så mye rare innrednigsløsninger. Men finner du et pent eksemplar, får du mye båt for pengene. De ligger ofte en del under f.eks. Nidelv 24 i pris.

Lykke til!! :cheers:

Det er lett å betale for mye for slikt. Hvis du må gjøre litt med båten er 60.000 mer enn nok for en nidelv 24. Jeg for min del synes sollux 24 har alt for liten uteplass.

Hva med denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17138522

Det er mye båt for pengene og den er knallgod i sjøen.

Turen begynner når man legger fra brygga....

Hei,

Vet ikke hvor viktig det er men jeg opplever Sollux 24(riktig bygget vel og merke) sammen med Nidelv 24 som bedre sjø-båter enn mange andre i denne klassen.. Har vokst opp med Sollux i Vesterålen - med dertil sjø, og har nå eid Nidelv i 2 sesonger og kjenner igjen mange av egenskapene.

Sikkert mange meninger rundt dette også..

Marius

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...