TLSA Startet 15.Juni.2009 Del på Facebook Startet 15.Juni.2009 Ønsker å kjøpe meg en plastsnekke med god plass, helst noe lignende Nidelv 24. Gjerne et prosjekt. (Student økonomi=) Derfor lurer jeg på om det er noen spesielle merker/type folk har god erfaring med og kan anbefales, må utvide horisonten min litt! Ønsker: -må gjerne gjøre nærmere 10 knop -stødig, mulig å gå på siden uten å ramle til sjøs -godt utnyttet plass Lars. Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
slogmåken Svart 18.Juni.2009 Del på Facebook Svart 18.Juni.2009 Hei Lars Jeg har hatt tre nidelv båter, to 24 og nå en nyere 26. har også hatt andre merker tidligere. Min erfaring er at nidelv lager gjennomtenkte båter med gjennomgående god kvalitet. Det jeg har lagt merke til for egen del er at man finner høy finish/kvalitet også på "usynlige steder". Det finnes såklart masse gode alternativer, men for min egen del har jeg nok funnet ut at nidelv er "mitt merke". Den 24 foteren du snakker om kan anbefales, jeg hadde en 78 mod. for endel år tilbake og hadde mye glede av den, god plassutnyttelse! Se opp for sjøvannskjølte motorer som står i enkelte, hadde selv en volvo md11c, den fungerte greit nok, men det var problemer med kjøling fra tid til annen. Dette er båter som holder seg godt og stabilt i pris, idag har riktignok de fleste båter sunket i pris, men en nidelv 24 er egentlig i samme område som den alltid har vært, rundt 100 000 for et fint eksemplar, helt ned i 70 000 for mere "shabby" utgaver. Merk deg at det ble en forandring fra -77 til -78, i -78 forandret de cocpitløsningen til en rundsitter, noe som er mere attraktivt i mine øyne. Alternativene er nå mange, sollux 24, skilsø 23 osv. alle sikkert helt greie båter, men som sagt så har jeg mest erfaring med nidelv og den ville jeg bare dele med deg. Lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 18.Juni.2009 Del på Facebook Svart 18.Juni.2009 Hei Mye å velge i der, Fram 25, Fevik 23, sollux, Joda 24, Marex 24, Hasla, Skilsø, Sandvik 25 osv...Har hatt Nidelv 24 selv og var veldig fornøyd med den. Desverre er det nok ikke normalt at noen av disse marsjer i 10 knop. Onsing Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 18.Juni.2009 Del på Facebook Svart 18.Juni.2009 Hanto 24. Rundsitter bak, dreggluke bak, god høyde i kabin. Det lille akterdekket gjør at du kan gå rundt hele båten. Det kan du ikke med Nidelv med rundsitter. Kun den eldre versonen av Nidelv har et lite akterdekk, men da er det ikke rundsitter. Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 18.Juni.2009 Del på Facebook Svart 18.Juni.2009 Hanto 24 Så klart Hanto, glemte denne helt Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 18.Juni.2009 Del på Facebook Svart 18.Juni.2009 Hei. Vil gjerne i denne sammenheng slå et slag for Grimsøy 26. Vi hadde enslik båt før den vi har nå, og trivdes veldig bra med den. Båten har masse sjarm, god i sjøen, liggeplass til 4-5 i kabinen og er solid bygget. Mange halvfabrikata, så mye rare innrednigsløsninger. Men finner du et pent eksemplar, får du mye båt for pengene. De ligger ofte en del under f.eks. Nidelv 24 i pris. Lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 18.Juni.2009 Del på Facebook Svart 18.Juni.2009 Solux 24 er en båttype som kan passe deg. Stødig, bra med plass i forhold til størrelse. Fåes med og uten akterkabin. Mange av de er halvfabrikata og kan kjøpes for en forholdsvis rimelig sum. Sitér dette innlegget Link to post
Indiana II Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 se her: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17895006 Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 se her: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17895006 Det er lett å betale for mye for slikt. Hvis du må gjøre litt med båten er 60.000 mer enn nok for en nidelv 24. Jeg for min del synes sollux 24 har alt for liten uteplass. Hva med denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17138522 Det er mye båt for pengene og den er knallgod i sjøen. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
buckley Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Hei, Vet ikke hvor viktig det er men jeg opplever Sollux 24(riktig bygget vel og merke) sammen med Nidelv 24 som bedre sjø-båter enn mange andre i denne klassen.. Har vokst opp med Sollux i Vesterålen - med dertil sjø, og har nå eid Nidelv i 2 sesonger og kjenner igjen mange av egenskapene. Sikkert mange meninger rundt dette også.. Marius Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post
Indiana II Svart 19.Juni.2009 Del på Facebook Svart 19.Juni.2009 Det er lett å betale for mye for slikt. Hvis du må gjøre litt med båten er 60.000 mer enn nok for en nidelv 24. Jeg for min del synes sollux 24 har alt for liten uteplass. Hva med denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17138522 Det er mye båt for pengene og den er knallgod i sjøen. Tenkte bare at det er en mulighet og gi et bud i disse tider selvfølgelig.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.