bjorngb Startet 15.Juni.2009 Del på Facebook Startet 15.Juni.2009 (redigert) Ref andre tråder Min erfaring er at eiere av Prinsesser er værre enn andre båteiere. Dette er hovedsaklig basert på når det er noen som oppfører seg dårlig og jeg tar en titt på båten er det ofte et Prinsess merke på siden - uanhenging av om båten er ny eller gammel. Senest i helgen på Lindøy - To Prinsesser lå longside ytterst på nordsiden av bryggen og det var generelt fullt. Vi gikk inn for å se hvor det var mulig å legge oss for å gå ut igjen og gjøre klar fortøyning/fendre før vi forhøyet. På andre siden av bryggen lå båtene 3 i bredden longside. På tuen inn for å rekognisere prøvte vi å få kontakt med gjengen som satt på bryggen - men det var ingen som enset oss. Vi fikk litt mer oppmerksomhet da vi kom tilbake med fendre ute og Prinsessen i sikte. Nei - de synes det var nok her - dessuten lå ikke den innerste båten 100% innfor bryggen - det var sikkert 2m av baugen som stakk utenfor bryggekanten. Nå kan det være at det er så mange Prinsesser i forhold til andre båtmerker at det gjør utslag i at inntrykket blir farget.... Regner med at jeg kommer tilbake med mer i løpet av sommeren.... Redigert - fjernet svaralternavik "Likt"... Redigert 15.Juni.2009 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 hmm lurer litt her.. båten vi har nå er ny av året for oss og av det tydligvis utskjelte merket princess.. Forflyttet meg i ren transportetappe fra sandefjord til tønsberg tidligere på dagen idag og lå og kruset i 25 knop stort sett hele veien.. møtte et par større seilbåter og jeg hilser som jeg alltid gjør på folk jeg møter.. hilste de tilbake??? Nope kikket ikke min vei engang.. Er det slik at seilfolk har vansklig for og hilse på cabin båter?? Er princess et båtmerke som er bannlyst av alle andre?? kanskje vi skal bytte til mer nøytralt merke igjen??? Trist synes jeg. Princess har tydeligvis kommet i samme klubb som Bavaria... Ikke for å henge ut en folkegruppe, men av motorbåteiere er det oftest (kan være at det er mange av dem) prinsesseiere som klarer å få meg til å lure på hva slags folk er en en møter på sjøen... MEN det var ikke det denne tråden handlet om - det får bli en annen tråd... Jeg synes det er for mange som kun tenker på seg selv og ikke tenker over hvordan sine handlinger påvirker andre - jeg regner ikke med at jeg er noe unntak selv. Det er vel på sjøen som ellers i samfunnet og det er vanskelig å gjøre noe med det. Jeg tror det eneste jeg kan gjøre er å prøve å hisse meg opp eller ta igjen på vedkommende eller andre. Av og til må vi bare telle til 10 (tusen)... Ang. kasting av blylodd synes jeg det er å gå for langt, men dersom det hadde svartnet for meg kunne sikkert jeg gjort det samme om jeg nå hadde et for hånden. Poenget er at det ikke alltid er lett å si hvordan en ville/kunne/skulle/burde opptre i en viss situasjon. Tror jeg hadde noe annet på hjertet i saken og, men etter så mye telling, kom jeg ut av tellingen.... Litt - men ikke helt OT.. alle dere som "hetser" Princess-båter; gjelder det kun Princesser eller har det blitt en slags fellebenevnelse for alle svære båter med flybridge? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Og dere la dere ikke utenpå princessene som lå enslige longside ? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Vi hadde gjort det hvis det var noen. Vi endte utpå en Fairline som lå på bryggen langs land. Det var OK at RS Ryfylke la seg utpå Prinsessene da... (Skjønner at denne ikke skulle ligge over og det blir litt anderledes) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 I havna har jeg fått en del kjepphøye kommentarer fra Princess 415 Eiere: Noen sier 39 fot og noen andre 41. Svaret er at en Princess 415 er 42 fot og noen tommer. Da blir dem sure da.... Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
CB. Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Det var nok for høyt opp til bryggen til de kunne legge til. Etter mitt syn er det helt naturlig at de kongelige eiere ikke ønsker å slippe almuen helt innpå seg der det skal koses med hummer og edel drikke av godt merke. De Borg drikkende besservissere får holde seg til strandkanten med mindre det glimtes med tilbud om å heise de opp i daviterne slik at de kan titte inn i de kongelige gemakker. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Hokky Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Blir som folk med BMW dette her, Man er nesten nødt til å være dri***ekk for å kjøre de.. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Mariell Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 80% av alle Princess eiere er helt sikkert helt ok oppegående folk. Kjenner flere av dem. Men så er det de siste 20% da. Desverre er det disse som blir lagt merke til og de gjør seg til de grader bemerket. Siden det er så mange Princesser. Så er de 20% med ra***øl desverre ganske mange båter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
CB. Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 som folk med BMW dette her, Man er nesten nødt til å være dri***ekk Helt enig, merkelig folkeslag disse Oceanis eiere Bmw er det nå nesten bare turbanfolket som kjører Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Brodern Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Bmw er det nå nesten bare turbanfolket som kjører Kebabtralle er poppis i de mørke kretser veit du. De har jo Alifelger Turban og intercooker Allahrm Hvitløksventil (takluke) og fuglebrett bakpå (stoor spoiler) Var i Yttre Enebakk for noen uker siden. Skulle på en butikk der. Da kom det en BMW med noen hvitinger i. Og jeg måtte jo bare sleive ut : se på den kebabtralla der´a (var rød og lav, og buldret som eksospotta var laget av ei postkasse) Kanskje unødvendig å si at det hersket stoor misnøye i den omtalte bilen etterpå. Drit sure ja, noe så inn i rææææva sure. Hehe. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Tom Rør Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Jeg finner det litt merkelig at man kan sette folk i bås på grunnlag av båtmerke/type de har. Det finnes møkkafolk fordelt på samtlige båtmerker. Jeg synes også at det er mange som bruker mye tid og energi på å irritere seg over andre folk på sjøen.Dette må vel forsure båtgleden deres? Nei kos dere på sjøen, for det vil uansett alltid finnes folk som man ikke liker/går i hop med, og da får man jo bare holde seg unna disse folka da: Fortsatt god infarktfri båtsommer Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Ja vi er grusomme , men men vi koser oss på sjøen vi også Nå står det ikke noen steder på båten min at det er en Princess , kansje det er ok for kansje jeg er ok også da . Hørt endel artige å mindre artige komentarer etter båtbytte ,godt man ikke tar seg så nær av alt . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Brutus Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Alle som har større båt enn meg er dri***ekker, eller potensielle sådane... Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Det er lettere å se båten i andres øye enn skipet i sitt eget. Eller no slikt Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
CB. Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 (redigert) Alle som har større båt enn meg er dri***ekker.. Med slike holdninger og å i fare for å blande inn vintersport er min mening dette Redigert 15.Juni.2009 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Brutus Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Med slike holdninger og å i fare for å blande inn vintersport er min mening dette Men nå var den ironisk ment da. Men jeg er sikker på at fordommene slår begge veier. Det finnes "her kommer jeg"-typer med digre Princesser, Fairline Squadron o.l. Som gir en god f. i alt og alle rundt seg. Så finnes det de med mindre båter som mener at alle i større cab. cruisere er "her kommer jeg"-typer pr. def. Sannheten ligger vel som for alt annet midt i mellom, eller?? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 (redigert) Forstod ironien da Brutus, har fortsatt ett "snev" av selvironi igjen,. Enig med deg. Storsnutete er det i alle kretser. Båt type har ikke noe med dette å gjøre. Det er også ett økende problem at folk tar med seg bilkulturen på sjøen om vi sammenligner med flere år tilbake. Ellers så er det slik som på autobahn. Kjører det en fiat 600 i venstre filen i 100 og en ferrari kommer bak med blinkende lys, da flytter en seg. PS Uten sammenligning forøvrig Redigert 15.Juni.2009 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Bjerknez Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Kebabtralle er poppis i de mørke kretser veit du. De har jo Alifelger Turban og intercooker Allahrm Hvitløksventil (takluke) og fuglebrett bakpå (stoor spoiler) Var i Yttre Enebakk for noen uker siden. Skulle på en butikk der. Da kom det en BMW med noen hvitinger i. Og jeg måtte jo bare sleive ut : se på den kebabtralla der´a (var rød og lav, og buldret som eksospotta var laget av ei postkasse) Kanskje unødvendig å si at det hersket stoor misnøye i den omtalte bilen etterpå. Drit sure ja, noe så inn i rææææva sure. Hehe. Har opplevd mange av disse selv og kan bekrefte at BMW'ene de kjører sjeldent er "større" enn 320. Ofte er det vel 316 og 318 man har fjernet merket på og stylet til tusen så den nesten ligner en middels formel-1 bil. Pizzatralla mi med litt i overkant av 200HK'er (Touran 2.0TDI 170HK'er med chip) har ingen problem med å kjøre fra disse trallene. Nå er det ikke slik at det er noen folkesport for meg å kjøre om kapp med slike mennesker, men litt artig når man ligger bak en slik tralle på akselerasjonsfeltet ut på E6 hvor det er 100km/t. Har vel aldri skjedd at en slik type bil som nevnt over har kjørt fra meg der...hehe. Like morsomt og se ansiktsutrykkene dems hver gang jeg drar fra dem! Er jo ingen kebabtralle-eier som liker og bli passert av en Touran flerbruksbil med god margin.. hehe. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
SandAnker Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Det er ikke båten det kommer ann på, det er eieren:) Har sett en del dri***ekke i snekke også Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Det er ikke båten det kommer ann på, det er eieren:) Har sett en del dri***ekke i snekke også Dritkjekke? Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Det er nok mange år siden denne myta fikk fotfeste. Var ikkje så mange av almuen som hadde råd til så store båter, så med loftsetage da:) Desse båtene hadde akkurat stor nok motor til å komme i halvplan, og loftet var fornuftig, da dette var eneste sted en kunne se over baugen i halvplan. Mang en Baltik og Wiking eier var grønn av misunnelse på de hekkbølgene slike prinssesser kunne fremvise. Sjekteskippere mistet taket om flytende leskedrikk, når de så slike store bauger komme i mot langs fjorden. Papirer på innkjøpt leskedrikk kunne søles ned, når de mistet taket i leskedrikken, og vanskeliggjøre delinga av rekninga mellom mannskapet. På denne bakgrunn fikk mange Prinssesser skylda for mange opprivende diskusjoner på kaikanten, og et rykte etablert. Sant eller ei. Iallefall ei forklaring. PS. Har aldri eigd Prinsess. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Kompismannen Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Er det for å spare noen sure kroner i avgift? I havna har jeg fått en del kjepphøye kommentarer fra Princess 415 Eiere: Noen sier 39 fot og noen andre 41.Svaret er at en Princess 415 er 42 fot og noen tommer. Da blir dem sure da.... Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Har problemer med båtmerket Princess. Har faktisk blitt "pårent" av en stølle i en P V42 eller 45. Da jeg ba han komme tilbake så ropte han at jeg betaler regningen med nasalt tonefall og dro. Fyren trodde vel ikke at jeg skulle finne ham, men det tok 20 minutter og da visste jeg hvem han var. Det var bare en telefon til politiet og videre til en noe nervøs P selger som ikke ville oppgi navn på sine kunder. Med å stille riktig spørsmål, så visste jeg hvem sjåføren i P var. Han ringte dagen etter og påsto at jeg hadde vært så ubehagelig at han ikke turde komme longside, dessuten skulle fyren bare bortom noen andre oppblåste "mennesker?" for å vinke. Jeg tok saken opp med mitt forsikringsselskap og overlot alt til de, det avstedkom telefon nr. 2 fra fyren som var snurt for at jeg hadde gjort det. Han fikk til svar at jeg synes det var best slik fordi jeg var ferdig med å diskutere med han. Det hører til historien at dette skjedde i middagsbukta en svært varm søndagsettermiddag, og for å si det sånn, det var tjåka fullt av båter. Hadde fyren vært noe i nærheten av båtfolk, hadde han holdt seg i leia og ikke innimellom masse båter som lå trangt på svai og med badene unger og en viss mann og hans oldemor i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Juni.2009 Del på Facebook Svart 16.Juni.2009 Hadde fyren vært noe i nærheten av båtfolk, hadde han holdt seg i leia og ikke innimellom masse båter som lå trangt på svai og med badene unger og en viss mann og hans oldemor i vannet. På en varm sommerdag så er det to typer folk som går gjennom Middagsbukta (eller legger seg der) og det er de som vil se på de andre og de som vil bli sett på av de andre! Og de er begge selvfølgelig i sin fulle rett til både å gå gjennom dette sundet eller å legge seg der, etter mitt syn! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.