Jump to content

Satt ti timer på en holme.

Pelle Parafin

Recommended Posts

I helga som var gikk jeg selv på en blemme, kjørte hjem på nattan (både mobil, VHF, kart og lokalkjent) men klarte av en eller annen grunn å navigere feil og ble satt helt ut... Ble rett og slett så satt ut at jeg måtte snu og komme meg tilbake til et utgangspunkt jeg kjente meg godt igjen på...

Hadde jeg ikke snudd, men satset (hvem er det som ikke gjør det noen ganger) på at jeg skulle kjenne meg igjen og dratt på grunna hadde jeg nok ikke kunnet gi nøyaktig posisjon med det samme...

Det er mulig mange (meg inkludert) sikker snakker litt tøft og fremstår som feilfrie. Men ingen skal kunne beskyldeg deg for å være den mest ufornuftige! :flag: Takk for at du holder forsikringspremien nede! :smash::cheers:

Hvis en ikke vet hvor man er så har man problemer på landjorda også.

I dette tilfellet var det en kar på båttur, la oss forholde oss til det og ikke alle andre mulige spekulasjoner.

Streng nå synest eg. Alle har ikkje råd til gps/kartplotter/radar/autopilot/ekkolodd/vhf..

Mulig det, men et kompass, kart, eventuelt gps bør alle som ferdes på sjøen ta seg råd til. I tillegg er det også greit å vite hvordan en bruker de forskjellige verktøy, hvis ikke blir det håpløst.

Redigert av Hansi (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...