Embla Startet 11.Juni.2004 Del på Facebook Startet 11.Juni.2004 Hei Noen som vet hva som er vanlig å bruke når takplater skal trekkes. Regner med at skai blir limt på en kryssfinerplate, brettet rund kanten og stiftes på baksiden. Er det godt nok å bruke vanlige stifter ?, eller blir det så fuktig over platene at brune rustrenner vil vise seg over tid ? Eller må det brukes rustfrie stifter, som for øvrig ikke ser ut til å være helt lett å få tak i. Takknemelig for svar Embla Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Når jeg trekte om salongen i min båt, bestilte jeg rustfrie stifter fra min lokale jernvare butikk. Det er alltid litt fuktighet i en båt og vanlige stifter ruster og setter flekker. Jeg anbefaler rustfrie selv om de er en del dyrere. Det finnes forskjellige type stifter til for eks Arrow stiftepistoler. Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Hei Embla. Bruk rustfrie så er du sikker. Prisen er ubetydelig hvis det skulle ruste. Mvh Heira. Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
b-e-p Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Jeg brukte noe jeg trodde var rustfrie.. men nå et år etter har jeg fått noen stygge rust renner ned langs skottet. Sjekk nøye at det virkelig ER rustfri og ikke bare behandlet med noe mot rust. Sitér dette innlegget Link to post
Embla Svart 11.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Takker så mye for svar Embla Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Sjekk nøye at det virkelig ER rustfri og ikke bare behandlet med noe mot rust.Og det gjør du jo - som du kanskje allerede vet - med en magnet. Er de magnetiske så er de ikke rustfrie. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Og det gjør du jo - som du kanskje allerede vet - med en magnet. Er de magnetiske så er de ikke rustfrie. Så fremt de ikke er ferrittiske, eks. AISI 400, da vil de være meget rustfrie og magnetiske. Sitér dette innlegget Link to post
Stian S Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Eventuelt så selger West "kompositt"-stifter, først og fremst tiltenkt brukt ved strips-bygging. Stian Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Hei Noen som vet hva som er vanlig å bruke når takplater skal trekkes. Regner med at skai blir limt på en kryssfinerplate, brettet rund kanten og stiftes på baksiden. Embla Jamen, jamen - hvorfor ikke lime det du bretter rundt på baksiden da? Det har jeg alltid gjort, uten problemer Bruker du kontaktlim, holder det like bra som stifter! Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 kjøp rustfrie det er ikke vanskelig å få tak, motek, Byggmakker, byggern etc alle disse skulle greie å skaffe dette. Regn ut enhets prisen så ser du hvor <liten pris forskjellen er, du vil vel og ha rustfrie kramper/stifter livet ut Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.