Jump to content

Rustfrie eller vanlige stifter ?


Embla

Recommended Posts

Hei

 

Noen som vet hva som er vanlig å bruke når takplater skal trekkes.

Regner med at skai blir limt på en kryssfinerplate, brettet rund kanten og

stiftes på baksiden.

Er det godt nok å bruke vanlige stifter ?, eller blir det så fuktig over platene

at brune rustrenner vil vise seg over tid ?

Eller må det brukes rustfrie stifter, som for øvrig ikke ser ut til

å være helt lett å få tak i.

 

 

Takknemelig for svar

 

Embla

Link to post
Share on other sites

Når jeg trekte om salongen i min båt, bestilte jeg rustfrie stifter fra min lokale jernvare butikk. Det er alltid litt fuktighet i en båt og vanlige stifter ruster og setter flekker. Jeg anbefaler rustfrie selv om de er en del dyrere. Det finnes forskjellige type stifter til for eks Arrow stiftepistoler.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Noen som vet hva som er vanlig å bruke når takplater skal trekkes.

Regner med at skai blir limt på en kryssfinerplate, brettet rund kanten og

stiftes på baksiden.

 

Embla

Jamen, jamen - hvorfor ikke lime det du bretter rundt på baksiden da?  Det har jeg alltid gjort, uten problemer  Bruker du kontaktlim, holder det like bra som stifter!

Link to post
Share on other sites

kjøp rustfrie det er ikke vanskelig å få tak, motek, Byggmakker, byggern etc alle disse skulle greie å skaffe dette. Regn ut enhets prisen så ser du hvor <liten pris forskjellen er, du vil vel og ha rustfrie kramper/stifter livet ut

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...