Ulv I Startet 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2009 Hei, Driver å sjekker litt.. og forsøker å bruke Fugawi til å lese navionics kartene mine.. men får det ikke til. Får bare feilmelding. Er redd det skyldes at jeg ikke har måtte bruke mange hundrelapper for å kjøpe en egen minnekort leser for dette. I butikkene må man kjøpe programmet og kortleseren sammen, det koster 1500 spenn.. ca.. På nettet kan man finne bare leseren for rundt 5-600 +frakt osv.. Er det noen her som har fått til å lese kartene med vanlig minnekort leser? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Khaoz Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Hvis du prøver å putte Navionics brikke i vanlig kortleser slettes kartene i følge Navionics... Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Ulv I Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 hehe.. det kan jeg bekrefte at det er bare tull og tøys.. Jeg har satt minnebrikken min i kortleseren i forsøk på å se om det funket, og kartene var like hele på brikken når jeg satte den i plotteren igjen. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Spinnaker Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 hehe.. det kan jeg bekrefte at det er bare tull og tøys.. Jeg har satt minnebrikken min i kortleseren i forsøk på å se om det funket, og kartene var like hele på brikken når jeg satte den i plotteren igjen. Var det mulig å ta en backup? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
abbor Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 (redigert) Jeg har tatt backup av flere Navionicskart. Klarte en gang å slette et kart ved en feiltagelse og kopierte da bare tilbake filene. Har også brukt kartbrikken for å ta backup av waypoints for så å lese inn i PCen. Redigert 17.Juni.2009 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Ja, det vil nok fungere.. for kartenene er låst opp mot serienummeret på selve minnebrikken.. så du kan nok kopiere frem og tilbake på selve brikken tenker jeg.. Men du vil aldri kunne kopiere det over på en annen brikke vil jeg tro. MEN, jeg fant ut at GPSBabel programmet kunne konvertere ruten jeg har i Mapsource (garmin) til lowrance format, da skal jeg innom båten i morgen å se om jeg kan lese inn ruta i plotteren.. :D Hvis det funker, så er jeg i boks :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
abbor Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Prøvde for 7-8 år siden, da det ikke var noe info å finne om dette på nett, å kopiere over på annen brikke og helt riktig, det fungerte ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Du kan kopiere kartene, men kartprogrammet nekter å lese/vise dem fra annet kort eller via annen kortleser - selv om du får pekt på dem fra programmet. Jeg har tatt backup av filene på brikken, og bruker kartbrikken til å lagre ruter. Så får vi se om det var smart i det øyeblikket noe skulle skjære seg. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Ulv I Svart 18.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Konge! Nå fant jeg en løsning som fungerte. Jeg satt hjemme på mapsource å planla turen i detalj.. og lagret den ruten i garmin format.. Så brukte jeg et program for å konvertere om den filen til lowrance format. La dette til en minnebrikke og tok den med i båten. Plotteren leste inn ruta og den kom helt perfekt opp på plotteren.. zoomet inn og sjekket, og joda perfekt rute.. så blir det spennende å se hvordan det funker bortover i morgen :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.