sofa Startet 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2009 Hei jeg må vell begynne og planlegge bytte av motorer i båten og da er det grit å spørre noen med peiling Jeg ser at det finnes en hel del varianter av bilmotorer i 2,3 eller 230, det jeg kunne tenke meg var motorer med elektronisk tenning og insprøytning : så jeg lurer på hva er benevnelsen på den motormoddelen som vill passe best og hvor mange hk har den. Er det nødvendig å bytte kamm på disse motoren for å bruke dem i båt ?? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 du kan egentlig hive i alle alternativer noen mener innsprutmotorene ikke duger på sjøen men det har jeg prøvd og det funket fjell men dog hadde jeg ikke båten i så lang tid du kan bruke motoren slik den er + marinisering - trenger ikke nødvendigvis bytte kam den duger greit med org kam endel folk bruker 230 motor fordi di tåler mer pga konstruksjonen i veiv med smøringa etc men spør du meg holder en normal 2,3 leenge en org 2,3 /230 forgasser motor har 118(trur jeg/begynner å bli gammalt for meg) og innsprut har 136 m d kam di gamle b23 er også helt indentiske med 2,1 motoren (foruten borringa) som sitter i endel båter 140 motor?? husker ikke helt så b23 er lettere og bare flytte over alle bettar fra en b21 trtur det går over på 230 motoren og men den er jeg litt usikker på den gamle kjetronic innspruten er mekanisk og minimalt med elektronikk og derfor ville jeg i så fall brukt den -men det er min smak Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
jadal Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 I min kjempelada sitter det B230k? med 116hk. Trur jeg. Broder`n har B230? med 132hk mener jeg. min er 91mod og broderns 93. Men ta hk, benevnelse og alder med ei klype salt:-) Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.