Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

For de som ikke har lest papirutgaven av Båtliv om de fortsatt eksisterende havariproblemene med Volvo Penta D4 og D6, står det litt på batliv.com:

Volvo fortsetter å havarere. Volvo Penta Norge bekrefter at de fortsatt sliter med mange motorhavari. Cirka 30 nye tilfeller i fjor gjør situasjonen vanskelig for den svenske motorgiganten. Vi har latt Lars Skagen fra Askøy, som blåste sin andre motor siden 2006, fortelle sin historie i Båtliv.

Sitater:

Tallet på havarerte motorer har vært cirka 30 motorer årlig, og samme antall gjelder også for 2008.

Vår mann hadde selvfølgelig fulgt rådene fra fabrikken om å fylle en dieseltilsetning som skulle minske farene for havari. Likevel skjedde det.

Det har gått flere uker, og Skagen er kastet inn i en runddans om hvem som skal utbedre skadene, og Skagen føler han blir utsatt for et rent treneringsarbeide fra Volvo. Alle skylder på alle, og ingen tar grep eller ansvar for å få Skagens båt tilbake på sjøen. Båten lå fortsatt i bryggeanlegget på Askøy når vi gikk i trykken.

Hurtigbåt på ville veier i Haugesund

Skal si det var livlig i havna i dag! Først ringte en kamerat, hadde fått motorstopp i litt friske bølger i Karmsundet. Så jeg kastet meg i bilen, kom meg til båten og fikk slept dem inn til lands igjen. På vei tilbake til båtplassen så jeg hurtigbåten på tvers i sundet, i godt sig mot tre seilbåter som lå i gjestehavna. Så da var det bare å ta mot trossa der også, og i det minste holde den ut fra kaien litt. Sikkert et komisk syn med en 27 fots snekke foran den svære westamamranen! :lol: Heldigvis lå redningsskøyta til kai kun få hundre meter unna, så jeg fikk avløsning relativt raskt. Følte meg litt som Hilmar der jeg lå og dro i det svære beistet, må jeg innrømme...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...