Mrd68 Startet 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2009 Hei.. Mistenker at det er en del drit og møkk i kjølesystemet på min Marna MB10A. Er det en enkel måte å rengjøre dette på eller finnes det noe stoff jeg kan tilsette som vil løse opp og renske? På forhånd takk for alle svar.. Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 (redigert) Såvidt meg bekjent og av egen erfaring er det bare å skru av toppen og gjerne sylinderblokka og finne fram stiv ståltråd(sveiseelektroder) og gnage gørra ut av kjølekanalene. Er det mye rust så kan det hjelpe å fylle opp kjølekanalene med god rustløser en par dagers tid før en begynner på det deilige og givende arbeidet meg å få ut dritten. Motoren din er vel saltvannskjølt går jeg ut fra, hvis den er det så ta en titt her: www.martec.se, de lager ferskvannskjling til jernklumpen din. Lykke til!! Redigert 18.Juni.2009 av færd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Ta ut frost blikka og stak og spyl kjøp nye blikk hos Marna Bernt Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 (redigert) 35cm 3-4 mm wire som du setter i drill og fliser opp i enden gjør vei i vellinga. Ja du må ta av topplokket så du kommer til kjølekanalene. Hvis det finnes tappekran nede på sylinderen, kan du skru ut den og kjøre wire inn der også. Og gjerne også åpne for frostpluggene. "Systemrens" kan også hjelpe til å løse opp, men man må også få ut gørra. Jeg har skrevet endel om dette på hjemmesiden min, sjekk innleggene fra denne og utover: www.MS20.info Redigert 18.Juni.2009 av La Digue (see edit history) Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
sarp32 Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 (redigert) jeg brukte deep clean i kjølekanalene på sabben min... fåes på maritim start virket som f... men pass poå at du ikke får det på steder du ikke vil ha flekker osv... for det er saltsyre og den gjør vei i vellinga med det meste... men rene kjølekanaler ble det iallefal Redigert 19.Juni.2009 av sarp32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mrd68 Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 (redigert) Pumpet inn systemrens i går, så får vi se om dette gjør susen. Prøver det enkle først før verktøyet finnes frem.. Redigert 19.Juni.2009 av Mrd68 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.